اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پاسخ به درخواست بازنشستگان کوهبنان

خدمات درمانگاه‌ها مصوب شورای عالی تأمین اجتماعی است

خبرگزاری فارس: مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمان گفت: خدمات درمانگاه‌ها در شهرستان‌ها تابع سطح‌بندی مصوب شورای عالی تأمین اجتماعی است.

خدمات درمانگاه‌ها مصوب شورای عالی تأمین اجتماعی است

امین فخر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان با اشاره به متن منتشر شده در خبرگزاری فارس با عنوان تیم پزشکی تأمین اجتماعی کوهبنان جوابگوی مراجعان نیست، اظهار داشت: ضمن احترام به خواست مردم شهرستان کوهبنان، همچنان که قبلاً بارها پاسخ داده شده است، خدمات درمانگاه‌های تأمین اجتماعی در شهرستان‌های تابعه سطح‌بندی مصوب شورای عالی تامین اجتماعی است.

فخر افزود: خدماتی که در شهرستان کوهبنان در درمانگاه آن شهرستان تعریف شده در سطح یک و شامل پزشک عمومی و دندانپزشک است که در حال حاضر دو پزشک عمومی در آن مرکز درمانی اشتغال به کار دارند.

وی تصریح کرد: در زمینه خدمات دندانپزشکی با وجود مجوز به‌کارگیری دندانپزشک و امکانات لازم و پیگیری‌های صورت گرفته، هیچ فردی حاضر به همکاری در آن منطقه با مرکز درمانی تأمین اجتماعی نیست.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمان بیان داشت: با توجه به رسالت درمانی سازمان در بخش درمان غیر مستقیم از طریق دفتر اسناد پزشکی استان با سه پزشک عمومی، یک داروخانه و مرکز بهداشت کوهبنان قرارداد منعقد است که بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی در منطقه می‌توانند از مزایای پوشش بیمه‌ای استفاده کنند.

فخر گفت: اگر چه درمان رایگان شامل پزشک عمومی، دارو و خدمات آزمایشگاهی برای مردم آن منطقه پرجاذبه است و انتظارات توسعه این خدمات را با توجه به شرایط اقتصادی برانگیخته می‌کند، اما باید توجه داشت که محدودیت منابع سازمان اجازه توسعه خدمات درمان رایگان را بیش از این نمی‌دهد.

وی افزود: تولید خدمات درمانی در اقصی نقاط کشور بر عهده وزارت بهداشت و درمان بوده و مراکز درمانی تأمین اجتماعی صرفاً نقشی جنبی و کمکی برای خدمات متولی اصلی بهداشت و درمان کشور ایفا می‌کنند و رسالت اصلی سازمان‌های بیمه‌گر پایه، خرید خدمات درمانی از مراکز طرف قرار داد است.

فخر خاطر نشان کرد: در زمینه پشتیبانی از درمانگاه نیز به منظور تسریع در رسیدگی به مشکلات این مرکز شامل تأسیساتی، ساختاری و تجهیزاتی و همچنین پذیرش بیماران مشکل‌دار در مواقع ضروری، این درمانگاه زیر پوشش بیمارستان امام علی (ع) زرند قرار گرفته است که بازخورد این اقدام مثبت بوده است.

به گزارش فارس در خبر سوم اسفند ماه منتشر شده در خبرگزاری فارس جمعی از بازنشستگان زیر پوشش تأمین اجتماعی شهرستان کوهبنان در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور از کمبود امکانات درمانی در این شهرستان گلایه و اعلام کردند، تیم پزشکی تأمین اجتماعی شهرستان کوهبنان جوابگوی مراجعه‌کنندگان نیست.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول