اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

24 هزار قالیباف به تأمین اجتماعی معرفی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون افزون بر 24 هزار نفر از قالیبافان این استان برای دریافت خدمات بیمه‌ای به سازمان تأمین اجتماعی در این استان معرفی شده‌اند.

24 هزار قالیباف به تأمین اجتماعی معرفی شدند

رحمن کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: قالیبافان تا پایان خردادماه سال ‌جاری فرصت دارند برای تبدیل وضعیت بیمه قالیبافی خود اقدام کنند.

وی تعداد قالیبافان این استان را 100 هزار بافنده برشمرد و گفت: تاکنون افزون بر 24 هزار نفر از قالیبافان این استان برای دریافت خدمات بیمه‌ای به سازمان تأمین اجتماعی در این استان معرفی شده‌اند.

کرمی خاطرنشان کرد: از این تعداد تاکنون افزون بر 14 هزار بافنده در این استان زیرپوشش خدمات بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قالیبافی یک هنر اصیل ایرانی است، گفت: از زمان‌های بسیار قدیم زنان و دختران ایرانی به هنر بافت قالی مشغول به فعالیت بوده‌اند که این امر ضرورت حمایت از خدمات این قشر هنرمند را بیش از پیش توجیه می‌کند.

وی با اشاره به کیفیت بافت تولیدات فرش دستباف این استان، گفت: بافندگان این استان به طور متوسط سالانه 200 مترمربع فرش تولید می‌کنند، این در حالی است که این استان ظرفیت تولید سالانه 400 هزار مترمربع فرش را دارد.

کرمی تعداد تعاونی‌‎های فرش دستباف این استان را هشت تعاونی برشمرد و گفت: با تشکیل این تعداد تعاونی افزون بر 40 هزار قالیباف تحت تعاونی‌های فرش دستباف سازماندهی شده‌اند.

وی میزان صادرات فرش دستباف این استان را 80 درصد اعلام و افزود: در حال حاضر 80 درصد تولیدات فرش دستباف این استان به کشورهای همجوار شامل کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، آمریکا و چین صادر می‎شود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول