اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتخابات کانون کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی جیرفت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جیرفت گفت: انتخابات کانون کارگران بازنشسته اداره تأمین اجتماعی این شهرستان با حضور جمعی از کارگران بازنشسته برگزار شد.

انتخابات کانون کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، علی‌اکبر بیگ‌زاده امروز در حاشیه انتخابات کانون کارگران بازنشسته اداره تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: با تشکیل نخستین مجمع عمومی، این انتخابات با حضور جمعی از کارگران بازنشسته برگزار شد.

وی افزود: در اجرای اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده 134 قانون کار، کارگران بازنشسته‌ای که پیش از بازنشستگی طبق قانون به کار اشتغال داشته و براساس مقررات جاری بازنشسته شده باشند، می‌توانند، نسبت به تأسیس کانون کارگران و مدیران بازنشسته در شهرستان اقدام کنند.

بیگ‌زاده تصریح کرد: مطابق اساسنامه کانون، یکی از وظایف مهم و اصلی آن عضوگیری جدید است.

وی ابراز داشت: در این صورت افراد واجد شرایط می‌توانند با همراه داشتن مدارک مورد نیاز به کانون کارگران بازنشسته اداره تأمین اجتماعی مراجعه و مراتب عضویت خود را اعلام کنند.

بیگ‌زاده بیان داشت: ارکان کانون کارگران بازنشسته را مجمع عمومی، هیئت مدیره و بازرسان تشکیل می‌دهند.

وی اذعان داشت: از وظایف اساسی دیگر این کانون، استیفای حقوق صنفی و خواسته‌های مشروع و قانونی بازنشستگان از جمله خدمات بهداشتی و درمانی، ایجاد صندوق تعاون و همکاری با اداره تأمین اجتماعی است.

بیگ‌زاده عنوان کرد: ارائه نظرهای مشورتی به منظور انتقال تجربه‌های بازنشستگان به شاغلان در عرصه بازار کار در راستای رشد اقتصادی کشور و کمک به واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی از دیگر مزایای این کانون است.

وی گفت: شهرستان جیرفت تاکنون فاقد کانون کارگران بازنشسته اداره تأمین اجتماعی بوده است.

بیگ‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به این امر، امیدواریم با پیگیری اعضای کانون خدمات در خور شأن و صادقانه‌ای به بازنشستگان ارائه شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول