اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

مساجد اصیل‌ترین پایگاه‌های دینی در جامعه اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: از زمان تاریخ صدر اسلام تاکنون مساجد اصیل‌ترین پایگاه های دینی در سطح جامعه اسلامی به شمار می‌روند.

مساجد اصیل‌ترین پایگاه‌های دینی در جامعه اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان ظهر امروز در مسجد آیت‌‌الله فقیه سبزواری مشهد اظهارکرد: یکی از موارد سلامت اجتماعی در سطح جامعه داشتن مساجدی فعال و آباد در کشور است.

وی مساجد را بهترین مرکز برای معرفت و تربیت دینی دانست و تصریح کرد: مساجد می‌توانند با انجام برنامه‌های مختلف ،در انتقال ارزش‌های انسانی و‌‌ اسلامی ،رشد شخصیت نوجوانان و جوانان و ارتباط صمیمانه و آرام بخش با خدا نقش مهمی را ایفا کنند.

مرویان تصریح کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی مساجد همواره پناهگاه مردم ،حامی از نظام اسلامی و ولایت فقیه بوده است  و در دوران دفاع مقدس این مراکز پشتیبان جبهه‌های جنگ نور علیه ظلمت بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هرساله در دهه آخر ماه شعبان المعظم و در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان مراسم غبارروبی ،عطرافشانی و آماده شدن برای ماه رمضان در مساجد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ماه مبارک رمضان که همه به مهمانی خداوند دعوت شده‌ایم افزود: مومنان مهمان و مسجد همان مهمانخانه الهی است.

مرویان اظهارکرد: در قرآن کریم،پیامبران به عنوان خادم میهمانخانه الهی معرفی شده‌اند و حضرت مریم (س) نیز عمرش را وقف به معبد الهی قرار داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: در طول تاریخ اسلام هر جایی که مساجد و امامان جماعت آشنای به معارف اسلام و اهل‌بیت حضور داشته‌اند ،گناهان و نابهنجاری‌ها نیز کاهش پیدا کرده ‌است.

وی همچنین ادامه داد:در خراسان رضوی بیش از 55 هزار مسجد وجود دارد که در آستانه ماه مبارک رمضان در تمام این مراکز مراسم غبارروبی توسط هیئت امنا ،امامان جماعت و مومنین انجام می شودو برای یک دوره تمرین معنوی در ماه مبارک رمضان آماده می شوند.

مرویان با بیان اینکه مومن در مسجد مانند ماهی در دریا و منافق مانند پرنده‌ای در قفس است تاکید کرد: مساجد سبب آبادانی ،رفاه ،پیشرفت محله ها وجامعه می شوند و اگر می‌خواهیم سلامت اجتماعی را در جامعه نهادینه کنیم باید مساجدی آباد و فعال داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مسئولان شهرداری در نقشه جامعه شهری باید طبق ضوابط و مقررات احداث مساجد را  یک امر مهم در نظر داشته باشند.

وی مسجد آیت الله فقیه سبزواری را به عنوان مسجد نمونه و ممتاز سال 1391 در خراسان رضوی معرفی کرد و افزود:در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، تربیت دینی مردم،برگزاری مراسم‌های معنوی، جلسات قرآن و تجمع بسیجیان این مرکز ،ممتاز ارزیابی شد.

مرویان اظهارکرد: مسئولان مساجد و مردم مومن در خراسان رضوی در آستانه ورود ماه مبارک رمضان با غبارروبی و عطر افشانی مساجد، خود را آماده رفتن به میهمانی خداوند کنند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول