اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماهه نخست سال جاری صورت گرفت

واکسیناسیون 15 هزار دام در استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان زنجان از واکسینه شدن 15 هزار و 194 راس دام در سطح استان بر ضد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام خبر داد.

واکسیناسیون 15 هزار دام در استان زنجان

مرتضی پهلوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از واکسیناسیون دام‌های استان زنجان بر ضد بیماری‌ها خبر داد و اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری دام‌های استان 2 میلیون و 329 هزار و 909 نوبت سر بر ضد بیماری‌های شاربون، کزاز، شاربن علامتی، آنتروتوکسی، قانقاریا، تب برفکی و آگالاکسی واکسینه شده‌اند.

وی تعداد واکسینه‌ شدن دام‌های استان زنجان بر ضد بیماری‌های مشترک انسان و دام را در سه ماهه نخست سال جاری در حدود 15 هزار و 194 نوبت سر اعلام کرد.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان زنجان بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که دام‌های استان زنجان بر ضد آنها واکسینه شده‌اند را تب مالت یا همان برو سلولز، سل، هاری و مشمشه عنوان کرد.

وی سمپاشی را یکی از راه‌های مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برشمرد و گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 12 هزار و 461 راس دام کوچک و یک هزار و 907 راس دام بزرگ در مناطق روستایی استان زنجان سمپاشی شده است.

پهلوانی میزان اماکن سمپاشی شده بر ضد بیماری‌ها را در سه ماهه نخست سال جاری 21 هزار و 550 متر مربع اعلام کرد.

وی از 3 میلیون و 879 هزار و 570 قطعه جوجه‌ریزی گوشتی در واحدهای مرغداری استان زنجان در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان زنجان آمار جوجه‌ریزی تخم‌گذار را در سه ماهه نخست سال جاری 189 هزار قطعه اعلام کرد و افزود: در این مدت 136 هزار و 340 قطعه مرغ مادر جوجه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول