اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر علیه تب مالت صورت می‌گیرد

واکسیناسیون 20 هزار دام سنگین در بردسیر

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: 20 هزار رأس دام سنگین در شهرستان بردسیر علیه بیماری تب مالت واکسینه می‌شوند.

واکسیناسیون 20 هزار دام سنگین در بردسیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسیر، غلامرضا زیدآبادی بعد از ظهر امروز در آغاز اجرای طرح واکسیناسیون تب مالت در بردسیر اظهار داشت: این طرح به مدت 20 روز در بردسیر اجرا می‌شود و پیش‌بینی شده طی این مدت 15 تا 20 هزار رأس دام سنگین در این شهرستان علیه بیماری تب مالت واکسینه شوند.

وی تصریح کرد: بردسیر‌، شهرستانی با ظرفیت بالای دامداری و یکی از قطب‌های مهم دامی استان کرمان است و به لحاظ این اهمیت این طرح توسط 10 اکیپ چهار نفره برای پیشگیری از ابتلا و نیز شناسایی دام‌های مبتلا به بیماری تب مالت در این شهرستان اجرا می‌شود.

زیدآبادی هدف اصلی این طرح را حفظ سرمایه‌های دامی و ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه علیه بیماری تب مالت دانست و افزود: سال گذشته از میان 50 هزار رأس دام سنگین استان کرمان تنها تعداد 54 مورد مبتلا به بیماری تب مالت شناسایی و معدوم شده است.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول