اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره ایکوموس ایران:

آثار باستانی ایران هر ساله ثبت جهانی می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره ایکوموس ایران گفت: هر سال یک اثر از ایران به ثبت جهانی می‌رسد و این امر بیانگر عظمت و اهمیت فرهنگی کشور در جامعه بین‌المللی است.

آثار باستانی ایران هر ساله ثبت جهانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، جلیل گلشن پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی قانون و میراث فرهنگی در شهربابک اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای فرهنگی کشور در هر سال یک اثر از ایران به ثبت جهانی می‌رسد.

وی افزود: میمند شهربابک یک گوهر ناشناخته بود، اما با تلاش‌های مهناز اشرفی مدیر پایگاه میراث فرهنگی میمند توانمندی‌ها و قابلیت‌های این منطقه به جهانیان شناسانده شده است.

وی همچنین از میمند به عنوان تنها اثر برگزیده جشنواره "ملینا مرکوری" در کشور یاد کرد و افزود: محوطه‌ها و فضاهای فرهنگی و گردشگری زیادی برای این جشنواره انتخاب شده بودند، اما از بین تمام این آثار میمند انتخاب و به این جشنواره ارسال شد.

گلشن ابراز داشت: میمند با توجه به جایگاه خود در سطح جهان نیاز به برگزاری جلسات متعدد در زمینه‌های مختلف دارد تا زوایای مختلف آن مورد بررسی قرار گیرد.

عضو هیئت مدیره ایکوموس ایران همچنین از مردم و مسئولان خواست برای حفظ میمند و فضاهای گردشگری تلاش کنند و افزود: گردشگران آخرین حلقه استفاده از میراث فرهنگی هستند که بهره‌های اقتصادی فراوانی را به همراه دارند.

گلشن عنوان کرد: از بین 180 اثر ارسالی به یونسکو در هر سال 30 اثر و از هر کشور یک اثر می‌تواند به ثبت برسد و تقریبا در هر سال یک اثر از ایران به ثبت جهانی می‌رسد و این نشان از عظمت و اهمیت فرهنگی ایران در جامعه بین‌المللی دارد.

گلشن ابراز داشت: پس از ثبت جهانی شدن آثار، کشور و استان هیچ‌گونه اختیاری در آن اثر ندارد و متولی آن اثر سازمان یونسکو می‌شود.

وی افزود: استان کرمان ظرفیت فرهنگی و گردشگری بالایی دارد و ثبت جهانی میمند هم این حرف را ثابت می‌کند.

گلشن ابراز داشت: میمند به عنوان دومین اثر کرمان در آینده‌ای نزدیک به ثبت جهانی میراث فرهنگی می‌رسد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول