اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط پیمانکار اداره کل جهاد کشاورزی کرمان

بخشی از محوطه باستانی هنزاف بافت تخریب شد

خبرگزاری فارس: مدیر امور فرهنگی و اجتماعی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در زمان انجام عملیات احداث سد خاکی هنزاف بخش‌هایی از یک محوطه باستانی توسط پیمانکار اداره کل جهاد کشاورزی کرمان تخریب شده است.

بخشی از محوطه باستانی هنزاف بافت تخریب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی افضلی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در زمان انجام عملیات احداث سد خاکی هنزاف بافت بخش‌هایی از یک محوطه باستانی توسط پیمانکار اداره کل جهاد کشاورزی تخریب شده است.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم باستان‌شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان مشخص شد که این تخریب‌ها توسط ماشین‌آلات سنگین به بخش‌هایی از یک محوطه باستانی در منطقه هنزاف بافت وارد شده است.

افضلی با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات سدسازی فقط در دو نقطه از منطقه باستانی هنزاف متوقف شده است، ابراز داشت: عملیات اجرایی سدسازی در نقاط دیگر همچنان ادامه دارد و تاکنون گزارش کتبی مبنی بر توقف کامل عملیات مذکور به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ارسال نشده است.

وی با بیان اینکه در قانون بر الزام اخذ استعلام پیش از آغاز هرگونه عملیات عمرانی از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید شده است، گفت: اداره کل جهاد کشاورزی استان کرمان با آگاهی از این موضوع اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

افضلی از ضرورت انجام کاوش اضطراری در منطقه هنزاف بافت خبر داد و تصریح کرد: زمان دقیق آغاز این کاوش از سوی معاونت حفظ و احیا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام می‌شود.

وی هدف از انجام کاوش اضطراری در منطقه هنزاف بافت را بررسی بیشتر منطقه و تعیین قدمت دقیق این محوطه باستانی ذکر کرد.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول