اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان:

پخش گزارش صدا و سیما درباره آثار باستانی جیرفت مغرضانه بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: پخش گزارش صدا و سیما درباره بی توجهی به آثار باستانی جیرفت با متهم کردن اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مغرضانه است و اطلاع‌رسانی‌ کاذب تاثیری در روند فعالیت ما ندارد.

پخش گزارش صدا و سیما درباره آثار باستانی جیرفت مغرضانه بود
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، هادی ایرانمنش عصر امروز در جمع خبرنگاران اولویت نخست میراث فرهنگی را انجام مصوبات سفرهای هیئت دولت به استان کرمان دانست و اظهار داشت: اجرای تعهدات دور نخست سفر ریاست جمهوری از برنامه‌های اصلی این اداره کل است.
وی با اشاره به راه‌اندازی موزه شهرستان جیرفت افزود: طراحی این موزه پس از برگزاری جلسات متعدد در سال گذشته به اتمام رسید.
ایرانمنش اعتبار اولیه این موزه را 5 میلیارد ریال ذکر و تصریح کرد: طرح این موزه برای اجرا آماده است و امیدواریم، در سال جاری کلنگ‌‌زنی شود و تا پایان دولت نهم فاز نخست آن به اتمام برسد.
وی ابراز داشت: این موزه در زمینی به مساحت 12 هزار مترمربع و با زیربنای 3 هزار مترمربع در چهار فاز با اعتبار 3 میلیارد تومان ساخته می‌شود.  
ایرانمنش با توجه به ظرفیت‌شناسی گردشگری این منطقه احداث یک هتل را جزو مصوبات سفر هیئت دولت ذکر کرد و بیان داشت: ساخت این هتل باید توسط بخش خصوصی انجام شود، اما تاکنون سرمایه‌گذاری برای ساخت آن اعلام آمادگی نکرده است.
وی با اشاره به استقلال مدیریت میراث فرهنگی در جیرفت عنوان کرد: در چارت سازمانی این نهاد برای شهرستان‌ها مدیریت پیش‌بینی نشده است و تنها به صورت نمایندگی مشغول فعالیت هستند.
ایرانمنش گفت: با رایزنی‌های انجام شده در تلاش هستیم تا نمایندگی‌‌های شهرستان‌های جیرفت، بم، سیرجان و رفسنجان را به مدیریت ارتقا دهیم تا روند کارها سریع‌تر پیش برود.   
وی با اشاره به اینکه حدود 70 نفر از نیروهای ویژه یگان حفاظت در شهرستان جیرفت مستقر هستند، اذعان داشت: برای صیانت و حفاظت از این آثار باستانی نیازمند عزم جدی تمام مسئولان شهرستان و مردم این منطقه هستیم.
ایرانمنش خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی این منطقه باستانی و احتمال سوء استفاده برخی از افراد در حال پیگیری راه‌اندازی یک شعبه ویژه رسیدگی به جرایم میراث فرهنگی در شهرستان جیرفت هستیم.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به گزارشی که از اخبار صدا و سیما پخش شد، اذعان داشت: این منبع آب حدود سه دهه پیش در حالی که هنوز اهمیت این منطقه و آثار آن بر کسی مکشوف نبوده برای تأمین آب مردم این منطقه ساخته شده است.
وی پخش این خبر را با متهم کردن اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مغرضانه خواند و افزود: ما تمام تلاش خود را برای ساماندهی منطقه باستانی جیرفت انجام می‌دهیم و اطلاع‌رسانی‌ کاذب تاثیری در روند فعالیت ما ندارد.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول