اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تخریب آثار باستانی بابل/ قوه قضائیه به فریاد برسد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابل با انتقاد از اعمال نشدن احکام قضایی خواستار کمک از رئیس قوه قضائیه برای پرونده‌های میراث فرهنگی بابل شد.

تخریب آثار باستانی بابل/ قوه قضائیه به فریاد برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، مخربان آثار فرهنگی بابل ‌که از چند ماه گذشته تاکنون تخریب امامزاده‌ها، تکایا و بناهای تاریخی این شهرستان از جمله تخریب بخش‌هایی از پل محمدحسن خان، حمام میرزایوسف، امامزاده هفت تن و تکیه معلم کلا بابل را در دستور کار خویش قرار دادند به دلیل اعمال نشدن احکام قضایی درباره عاملان تخریب همچنان به تخریب آثار فرهنگی و باستانی بابل که از میراث گذشتگان این شهراست ادامه داده و با تهدید رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابل و بازگشایی پرونده‌ای ‌علیه رئیس این اداره، درصدد هستند همچنان به تخریب آثار گرانبهای این شهر ادامه دهند.

* تخریب امامزاده‌ها، تکایا و بناهای تاریخی بابل همچنان ادامه دارد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابل دراین‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: در چند ماه اخیر مخربان میراث فرهنگی بابل اقدام به تخریب امامزاده‌ها، تکایا و بناهای تاریخی این شهر از جمله امامزاده هفت تن، تکیه معلم کلا، تخریب فضاهایی از پل محمدحسن خان، تخریب حمام میرزایوسف مربوط به دوره صفوی و تغییرات گسترده در بافت با ارزش 130 هکتاری شهر بابل و ساخت و ساز با ارتفاع غیرمجاز در حریم موزه بابل کردند که به دلیل اعمال نشدن قانون این  تخریب‌ها همچنان ادامه دارد.

محمد دهستانی اظهار داشت: در هیچ دوره‌ای به اندازه یک سال گذشته این چنین بناهای مذهبی که ریشه در اعتقادات سنتی مردم است، بی‌مهری نشده بود.

وی بیان داشت: با پیگیری بنده و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست با وجود دستورهای مکرر قضایی و گرفتن چند حکم قضایی، بی‌احترامی عاملان تخریب به میراث ملی و مذهبی مردم بابل ادامه داشته و اجرانشدن احکام قضایی عاملی برای رفتارهای خودسرانه عاملان تخریب شده است.

دهستانی تصریح کرد: اعمال‌نشدن احکام قضایی برای عاملان تخریب آثار فرهنگی بابل مردم این شهر را به شدت نگران کرده است به طوری که دوستداران میراث فرهنگی بابل با انتقاد شدید از اعمال نشدن احکام قضایی در مورد مخربان میراث فرهنگی از رئیس قوه قضائیه خواستاری پیگیری در مورد اجرا نشدن احکام قضایی شدند.

* اعمال نشدن احکام قضایی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابل اذعان  اشت: با توجه به اینکه مخربان آثار فرهنگی و باستانی بابل در حال حاضر اقدام به ساخت و ساز جدید در محل مورد دعوی میراث فرهنگی و گردشگری بابل کردند بر اساس ماده 558 تا 569 قانون مجازات اسلامی مخربان با توقف عملیات تخریب در هر مرحله باید با صدور حکم قطعی قضایی از هرگونه اقدام ساخت و ساز خودداری کنند اما این رویه با توجه به همکاری نیروی انتظامی و نهادهای دیگر همچنان ادامه دارد.

دهستانی افزود: درحال‌حاضر عاملان تخریب، پرونده موازی علیه بنده در شعبه اول بازپرسی باز شد که این موارد به فرماندار، رئیس دادگستری و نهادهای امنیتی منعکس شده است که عاملان تخریب با تخطی از دستورات قضایی همچنان به تخلفات خود ادامه می‌دهند.

وی بیان داشت: به دلیل اعمال نشدن احکام قضایی از رئیس قوه قضائیه تقاضا داریم با ورود به پرونده‌های مطروحه در حوزه مباحث فرهنگی با توجه به توطئه‌های از قبل طراحی شده از عوامل پشت پرده برای زیر فشار گذاشتن مدیر شهرستان پرده بردارد.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول