اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس:

نبود صنایع تبدیلی مانع رونق کشاورزی کردستان است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس با ابراز نگرانی از نبود صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در کردستان، این مهم را مانع از توسعه اقتصاد استان به ویژه افزایش بخش تولیدات کشاورزی دانست.

نبود صنایع تبدیلی مانع رونق کشاورزی کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حامد قادرمرزی صبح امروز در نخستین گردهمایی توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی شهرستان دهگلان نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی را از عمده‌ترین مشکلات بخش کشاورزی شهرستان دهگلان خواند و افزود: در حال حاضر کشاورزی بخش اول اقتصاد در هر کشور است.

وی تصریح کرد: با وجود یک‌میلیون اراضی مستعد درجه‌یک و 5/4 میلیون واحد دامی استان کردستان، هنوز در این استان با چنین استعدادهای مهم در بخش‌های مختلف کشاورزی، اکثر تولیدات در این استان به صورت خام به فروش می‌رسد.

قادرمرزی گفت: نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش‌های زارعت و دامداری و باغداری موجب شده است که کشاورزان ما تولیدات خود را به صورت خام به بازار عرضه کنند.

به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی، باید زمینه‌ای فراهم شود که مواد اولیه و تولیدی کشاورزی ما در استان فرآوری و پردازش شود که تنها با وجود و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی محقق خواهد شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اهمیت بالای بخش کشاورزی پیوندهای پیشین و پسین آن بخش می‌تواند موجب توسعه بخش‌های دیگر اشتغال و رونق اقتصادی منطقه شود.

وی در ادامه دسترسی استان کردستان به بازارهای بین‌المللی از جمله کشورهای عراق و ترکیه و بازار پر مصرف 75 میلیونی جمهوری اسلامی ایران با توجه به  قابلیت‌های موجود در استان نیازمند توسعه کشاورزی است.

قادرمرزی در پایان به مردم اطمینان داد که نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی به منظور ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری و افزایش تولیدات بخش کشاورزی زمینه برخورداری کشاورزان از اعتبارات بانکی را فراهم می‌سازند.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول