اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده گچساران و باشت در مجلس:

سهم درآمدهای نفتی از محل 2 در‌صد نفت را پیگیری می‌کنم

خبرگزاری فارس: نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع مشکلات برخی از مناطق نفت‌خیز کشور سهم درآمد‌‌های نفتی از محل دو در‌صد نفت را در مجلس پی‌گیری می‌کنم.

سهم درآمدهای نفتی از محل 2 در‌صد نفت را پیگیری می‌کنم

غلامرضا تاجگردون امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران، با اشاره به برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود در این شهرستان اظهار کرد: تهیه و اجرای برنامه‌ها و اولویت‌های کاری مطرح شده به معنای دخالت در کار اجرایی دستگا‌ه‌های اجرایی نبوده بلکه به معنای نزدیکی تفکر من به اندیشه مسئولان است.

وی افزود: خروجی همفکری مسئولان و مدیران اجرایی در عملیاتی کردن برنامه‌ها و اولویت‌های کاری مطرح شده، نتیجه‌ مثبت و قابل قبول را در پی دارد.

تاجگردون با بیان اینکه افتتاح دفتر نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در گچساران به معنای دخالت در کار دستگاه‌‌های اجرایی نیست، گفت: یکی از اهداف افتتاح این دفتر، ارتباطات مردمی بوده و این دفتر مرکز تعامل بیشتر میان نماینده مردم و دستگاه‌های اجرایی است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موکلین و افراد ساکن در گچساران می‌توانند مشکلات و انتظاراتی که شاید یک مسئول اجرایی در جریان آن نباشد را از طریق دفتر نماینده پیگیری کنند.

تاجگردون بیان داشت: با راه‌اندازی دفتر مردمی نماینده گچساران و باشت در مجلس، ستاد انتخاباتی تعطیل می‌شود و این محل به عنوان دفتر کاری آغاز به کار می‌کند.

وی با تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود در راستای پیشرفت و توسعه گچساران و باشت عنوان داشت: در این برنامه مدون فرآیندهای مهمی در نظر گرفته شده است.

نائب رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی فرایند‌های مدیریتی، منابع اصلی و حمایتی را از جمله مهم‌ترین فرایندهای در نظر گرفته شده در برنامه کاری خود عنوان و پیگیری سهم درآمدهای نفتی از محل دو درصد نفت را از اولویت‌های اصلی کاری خود اعلام کرد.

تاجگردون اهداف عمرانی، ملی مذهبی، اجتماعی سیاسی را از جمله اهداف برنامه کاری خود دانست و با اشاره به ویژگی‌های این اهداف ابراز داشت: اهداف تعریف شده باید مشخص باشد یعنی اینکه ما از این هدف چه چیزی می‌خواهیم و بدون تفکر و کارشناسی هدف‌گذاری نکرده باشیم.

وی قابلیت اندازه‌گیری را یکی دیگر از ویژگی‌های اهداف برنامه کاری خود عنوان کرد و افزود: اهداف مطرح شده باید قابل دستیابی و مرتبط باشد.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی درآمدهای نفتی برای گچساران را موضوع بسیار جدی دانست و تصریح کرد: در قانون بودجه سال 91 مطرح شده است که مالیات بر ارزش افزوده در فاز انتهای صادرات پرداخت شود و گچسارانی که نفت را تولید کرده و از طریق تلمبه‌خانه گوره برای صادرات به خارک می‌فرستد، به سهم واقعی خود در این فرایند نرسیده است.

تاجگردون ادامه داد: با این شرایط یا قانون باید تغییر کند و یا بپذیریم که در مرحله نهایی پرداخت به نسبت تولید در کل کشور سهم گچساران پرداخت شود که این موضوعی مهم بوده و باید به آن توجه شود.

نائب رئیس کمیسیون بودجه مجلس موضوع آلاینده‌های شرکت نفت گچساران را از دیگر موضوعات مهم، قابل پیگیری و تعریف شده در برنامه و اولویت‌های کاری خود مطرح کرد و یادآور شد: این موضوع بسیار جدی بوده که سازمان مالیاتی کشور نیز در این زمینه در حال پیگیری است.

تاجگردون خاطرنشان کرد: در گفت‌و‌گویی که با مسئولان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران داشتم، ایشان اعلام کرد که درآمد آلاینده‌‌های نفتی یکسال یونیت‌های یک و دو شرکت نفت افزون بر 200 میلیارد ریال می‌شود و این در حالی است که بودجه یکساله شهرداری گچساران 60 میلیارد ریال است.

وی تأکید کرد: در بحث اقتصادی توسعه‌ای پروژه‌های مهمی مطرح شده است که با همت، تلاش و تعامل مسئولان و مردم این پروژ‌ه‌ها را پیگیری می‌کنیم.

تاجگردون از تأسیس بنیاد توسعه گچساران خبر داد و گفت: این بنیاد در بسیاری از شهرهای کشور راه‌اندازی شده است که تمامی تلاش خود را با همکاری و تعامل مردم و مسئولان در زمینه تأسیس این بنیاد در گچساران انجام می‌دهم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول