اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری پروژه‌های عظیم نفتی آذر و چنگوله:

تحریم‌ها مانع فعالیت در میادین نفتی آذر و چنگوله نشده است

خبرگزاری فارس: مجری پروژه‌های عظیم نفتی آذر و چنگوله گفت: تحریم‌ها مانع فعالیت در میادین نفتی آذر و چنگوله نشده است.

تحریم‌ها مانع فعالیت در میادین نفتی آذر و چنگوله نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حمید کریمی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: فعالیت میدان نفتی آذر و چنگوله آغاز شده و با جدیت در حال انجام است.

وی با اشاره به قرار داد منعقده ادامه داد: طرف قرارداد متعهد و موظف است تا ظرف مدت 55 ماه، 65 هزار بشکه نفت برداشت کند.

این مسئول اضافه کرد: برای این قرارداد مبلغ 9/1 میلیارد دلار اعتبار اختصاص یافته تا صرف این مهم در جنوب استان ایلام شود.

کریمی با بیان این که با وجود تهدیدات جهانی به لطف خدا و با به کارگیری توان داخلی قرارداد نهایی شده تصریح کرد: اکنون عملیات اجرایی این میدان آغاز شده است، اکنون اولین دکل میدان نفتی آذر مستقر شده و عملیات حفاری شروع خواهد شد.

وی ذخائر نفتی آذر را 5/2 میلیارد بشکه عنوان کرد و گفت: با تمام توان در راستای تحول و حرکت بنیادین در استان ایلام حرکت خواهیم کرد.

وی گستردگی میدان چنگوله را بیشتر از میدان آذر برشمرد و افزود: برای فعالیت این میدان قراردادی با شرکت دانا در قالب تولید 15 هزار بشکه نفت از 6 حلقه چاه منعقد شده است.

وی اضافه کرد: میزان استخراج نفت از هر دو میدان نفتی آذر و چنگوله 130 هزار بشکه است.

مجری میادین نفتی آذر و چنگوله از به کارگیری بیش از 2 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ادامه اجرای پروژه‌ها سخن گفت و تصریح کرد: این افراد برای مدت فعالیت 5 ساله‌ در رشته‌های مختلف و مرتبط استخدام می‌شوند. 

کریمی با بیان این که اولویت کار وزارت نفت بهره‌برداری از میادین مشترک است، تصریح کرد: در این راستا از توان متخصصین داخلی استفاده می‌شود.

وی نقش توسعه‌ نفتی در استان را بسیار مهم و ارزنده توصیف کرد و گفت: ایجاد شغل و توسعه اقتصادی و فرهنگی از مهم‌ترین نتایج فعالیت این دو پروژه عظیم نفتی در استان ایلام است.

این مسئول با اعلام این مطلب که اجرای طرح در زمینه‌ استقرار دکل و جاده‌سازی بیش از 90 درصد در میدان نفتی آذر پیشرفت داشته است، اضافه کرد: میزان پیشرفت فیزگی عملیات اجرایی میدان چنگوله نیز 30 درصد برآورد شده است.

وی با بیان این که در حال ساخت مستندی در مورد این دو پروژه هستیم، ادامه داد: این مستند برای پخش در ماه مبارک رمضان در حال آماده شدن است.

وی خاطرنشان کرد: این مستند برای معرفی عملکرد و نیز پتانسیل بالای استان در جهت رشد و توسعه نفتی برای جوانان ساخته می‌شود.

وی به حضور خود در سمت مجری طرح‌های آذر و چنگوله در مدت 13 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به این که در استان خوزستان و میادین نفتی و گازی پارس جنوبی سابقه‌ حضور دارم، اما به خاطر رسالت، تعهد و دین نسبت به مردم استان ایلام، مسئولیت میادین آذر و چنگوله را قبول کرده‌ام.

کریمی افزود: با همت و پشتکار همکاران خوب و ساعی خود در این راستا تلاش و توان خود را چند برابر کرده‌ایم تا در جهت توسعه‌ استان گامی مؤثر برداریم.

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول