اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه تربیت مدرس:

قدر فرصت‌های به دست آمده را بدانیم / اتکا به نفت باور غلطی است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: اتکا به نفت باور غلطی است و دیر یا زود این محصول تمام می‌شود، بیایید از فرصت‌های باقیمانده استفاده کنیم.

قدر فرصت‌های به دست آمده را بدانیم / اتکا به نفت باور غلطی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی‌اصغر جهانگیری ظهر امروز در همایش راهکارها و چالش‌های تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در بخش کشاورزی اظهار کرد: دانشگاه‌های دنیا با توجه به نیازهای مردم موظف شدند که کارشناس کشاورزی تربیت کنند.

وی با اشاره به واردات انجام شده محصولات کشاورزی به کشور ادامه داد: واردات بی‌رویه به کشور موجب شد که کشاورزی ما پیشرفت نکرده و محدود و وابسته باقی بماند.

استاد دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به شرایط 172 هزار فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی تصریح کرد: دانشگاه‌های ما نیز پیشرفت نکرده و فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی نیز اطلاعات کمی در این حوزه دارند.

وی از شرایط اقتصادی کشور سخن گفت و افزود: جامعه‌ای که دارای تورم بالای 20 درصد، بهره بانکی بیش از 27 درصد و سود بانکی 20 درصد است مشخص است کشاورزان در آن سود نمی‌برند.

جهانگیری اضافه کرد: کشورهایی که از نعمت نفت و گاز بی‌بهره‌اند وضعیت آنها مرفه‌تر از کشور ما است.

وی با اشاره به علم و دانش به روز کشورهای دیگر دنیا گفت: سازمان جهانی خواروبار در سال 2008 میلادی اعلام کرده که بشر تا به امروز 70 هزار عنوان کشاورزی را فرا گرفته اما در کشور ما به یک‌هزار هم نرسیده است.

این مدرس دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: با نهایت تأسف در کشور ما 69 هزار سوژه کشاورزی مسکوت مانده و برای کسی نیز آشنا نیست.

وی درآمد کره زمین بدون دخالت بشر را 33 هزار میلیارد دلار در سال عنوان کرد و اظهار داشت: در ایران به ازای هر یک‌هزار دلار درآمد مالی یک‌هزار و 700 دلار انرژی مصرف می‌شود.

جهانگیری تاکید کرد: میزان ضایعات کشاورزی ایران 45 میلیون تن است که کشورهای دیگر دنیا از ضایعات خود به عنوان یک فرصت استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: دوران کاشت بوته گوجه فرنگی به سر آمده و باید به فکر کاشت درخت آن بود.

این مدرس دانشگاه تربیت مدرس خطاب به مخاطبان این همایش گفت: چرا از فرصت‌های به دست آمده درست استفاده نمی‌کنیم و تنها ادعا داریم.

وی برای پیشرفت کشور در زمینه کشاورزی گفت: ای کاش یک شهردار متعهد وطن‌پرست می‌آمد و یکی از پارک‌های کشورمان را تبدیل به موزه گیاهان کرده و به جهان معرفی می‌کرد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول