اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

10میلیارد تومان برای آماده‌سازی طرح پزشک خانواده هزینه شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مبلغ 10 میلیارد تومان برای آماده‌سازی زیرساخت‌های طرح پزشک خانواده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هزینه شده است.

10میلیارد تومان برای آماده‌سازی طرح پزشک خانواده هزینه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، محمدمهدی ناصحی بعدازظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مازندران نحوه پرداخت‌های مالی پزشکان را یکی از دغدغه‌های جامعه پزشکان در این طرح دانست.

وی گفت: سازمان‌های بیمه‌ای نیز برای اجرای مطلوب  طرح پزشک خانواده و پرداخت به‌موقع مطالبات پزشکان آمادگی‌های لازم را کسب کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه وزرای رفاه و بهداشت تمامی برنامه‌های خود را به سمت اجرای طرح پزشک خانواده سوق دادند، گفت: سازمان‌های بیمه‌ای نیز برای اجرای مطلوب طرح پزشک خانواده آمادگی‌های لازم را کسب کردند.

قایم مقام وزیر بهداشت در مازندران با بیان اینکه در استان زیرساخت‌های مناسب برای اجرای این طرح نسبت به سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فراهم شده است، افزود: زیرساخت‌هایی همچون ورودی داده‌ها، اجرای سرشماری بالای 90 درصدی در مناطق شهری در این استان صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مازندران در اجرای این طرح جدی است، تصریح کرد: مازندران در ورود داده‌های خانوارها در سامانه الکترونیکی رتبه نخست  در کشور را داراست.

ناصحی با اشاره به اینکه برای اجرای بهتر این طرح به زیرساخت‌های مناسبی نیاز دارد، ادامه داد: مبلغ 10 میلیارد تومان برای آماده‌سازی زیرساخت‌های طرح پزشک خانواده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی با گروه‌های پزشکی در استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این جلسات در سطح پزشکان عمومی، مدیران دانشگاهی و مدیران بیمه‌ها برگزار و در آن ابعاد مختلف طرح پزشک خانواده و فواید آن در سلامت افراد جامعه بازگو شد.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع هزینه‌های سلامت هدفمند می‌شود، گفت: برای آغاز به کار این طرح وزیر بهداشت را به مازندران دعوت کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در سه ماهه اول اجرای طرح پزشک خانواده، مردم می‌توانند از هر دو سیستم نظام موجود و ارجاع استفاده کنند، تصریح کرد: در شهرستان‌ها نیز با دستور فرمانداران، برنامه‌های خوبی برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/س20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول