اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اولین بار در استان اردبیل

پایگاه‌های امداد مزرعه و خانه ترویج راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: برای اولین بار در استان اردبیل طرح ایجاد پایگاه‌های امداد مزرعه و خانه ترویج در مراکز جهاد کشاورزی دایر می‌شود.

پایگاه‌های امداد مزرعه و خانه ترویج راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مشاور و معاون سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی عصر امروز در اردبیل اظهار داشت: میزان حضور در عرصه و بخش کشاورزی و آغاز مهاجرت معکوس از شهرها به سمت روستاها و توسعه بخش کشاورزی و تولید در مزارع از توجه ویژه دولت به این بخش است که در ارتباط با مباحث کشاورزی محوریت این کار نیروهای عملیاتی و کارآمدی آنها است.

پیمان فلسفی تصریح کرد: آمار و شاخص‌های جهانی نشانگر این است که 70 الی 80 درصد نیروهای بخش کشاورزی باید در عرصه و همگام با کشاورز در روستا حضور یابند که در این زمینه به نظر می‌رسد مجموعه‌های دولتی و غیردولتی تلاش می‌کنند تا فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی به صورت عملی در مزارع حضور یافته و کار ماندگاری انجام دهند.

وی با اعلام این‌که تنها 10 درصد نیروهای دولتی در عرصه کار و فعالیت مناطق روستایی و مزارع مشغول خدمت هستند، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم این رقم تا پایان برنامه پنجم توسعه به 70 درصد افزایش یابد.

فلسفی اضافه کرد: ما باید سیاستی را به کار گیریم تا ما متولیان و خدمات‌رسانان دنبال کشاورز باشیم نه این‌که کشاورز در شهرستان دنبال ما برای تأمین برخی از نیازمندی خود راه افتاده و وارد شهر شوند.

این مسئول در ادامه بیان کرد: تمام حاکمیت بخش کشاورزی بایستی در روستاها مستقر شوند تا این قشر به خدمات راحت و آسان دسترسی پیدا کنند.

وی ادامه داد: ‌از جمله این خدمات در مراکز تعیین شده در این زمینه خانه مروج در مناطق روستایی است که در واقع تمام فعل و انفعالات در سر مزرعه و حیطه روستاها انجام بگیرد.

به گزارش فارس، مشاور و معاون سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ضرورت ارتقای عملکرد با حضور مروجان در عرصه کشاورزی را امری تحقق‌یافتنی توصیف کرد و گفت:‌ ما زمانی می‌توانیم سرانه تولید و بهره‌وری را در بخش کشاورزی افزایش دهیم که تمام زیرساخت‌ها با حضور مروجان و مبلغان حوزه کشاورزی در خود روستا و مرکزیت مزرعه انجام شود.

معاون وزیر با بیان این‌که مبنای کار اجرایی و اساسی تکیه بر سه اصل اساسی است، افزود: این اصول شامل شرکت، نظارت و حمایت با محوریت مرکز جهاد کشاورزی است.

فلسفی در ادامه تصریح کرد: با نظارت و حضور مستمر در کنار کشاورز و بازدید مزارع و هدایت و کنترل کشاورز از طریق سازمان می‌توانیم شاهد ارتقای عملکرد محصولات کشاورزی باشیم و این وظیفه ما است که با نیاز روز کشاورز حرکت کنیم.

در ادامه این جلسه مدیرکل دفتر پشتیبانی و تجهیز شبکه ترویج کشاورزی نیز با اشاره به اهداف این طرح استفاده از ظرفیت‌های شرکت خدمات مشاوره‌ای و هدایت دانش‌آموختگان کشاورزی برای حضور در عرصه تولید را از اهداف مهم برشمرد.

علیرضا شعبان‌نژاد خاطرنشان کرد: براساس اجرای اصل 44 و کاهش تصدیگری دولتی و برای حضور در عرصه تولید و کارآفرینی ضرورت دارد بسیاری از خدمات این بخش به مجموعه‌های غیردولتی واگذار شود.

در این جلسه اعضای شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در مورد عملیاتی کردن طرح‌های مختلف بخش کشاورزی پرداختند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول