اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده هنگ مرزی سلماس خبر داد:

کشف 139 هکتار مزرعه شاهدانه در سلماس

خبرگزاری فارس: فرمانده هنگ مرزی سلماس گفت: در سال جاری 139 هکتار مزرعه شاهدانه در سلماس کشف شد.

کشف 139 هکتار مزرعه شاهدانه در سلماس
قاسم علیدوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه در حال حاضر مرزهای سلماس به صورت مطلوب کنترل می‌شود، اظهار داشت: کنترل در مرز ایران و ترکیه به صورت دوطرفه و ضربدری است که تا حد امکان درصد کنترل مرز را در حوزه استحفاظی سلماس ارتقا داده و آن را به 95 درصد رسانده‌ایم.
وی افزود: عوامل مختلفی در تحقق این میزان کنترل مرز دخالت دارد که استقرار رده‌های گروهان، برجک و پاسگاه در 48 نقطه مرزی، نصب 6 کیلومتر بتون نیوجرسی برای کنترل تحرکات دواب، 10 کیلومتر سیم خاردار و 6 کیلومتر گاردریل از جمله این موارد است.
علیدوست با اشاره به عملکرد مرزبانی این شهرستان در سال جاری، گفت:  9 هزار و 680 لیتر سوخت، 44 قبضه انواع سلاح جنگی و شکاری، 13 راس اسب و 82 هزار و 400 پاکت سیگار در سال جاری کشف شده که این کشفیات با کاهش چشمگیری همراه بوده است و در این راستا 6 دستگاه خودرو از قاچاقچیان به دست آمده و توقیف شده است.
این مسئول با اشاره به کاهش چشمگیر کشف مواد مخدر در مرزهای این شهرستان، خاطرنشان کرد: سال گذشته 10.5 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد که در سال جاری این رقم به 6 گرم کاهش یافته است که این امر نشان‌دهنده کنترل مطلوب مرز است.
وی با اشاره به کشت شاهدانه در مزارع سلماس، تصریح کرد: امسال 139 هکتار مزرعه شاهدانه کشف شده که قبل از برداشت ضبط شده است و در این راستا 8 نفر از عوامل به مقامات قضایی معرفی شده‌اند.
فرمانده هنگ مرزی سلماس خاطرنشان کرد: مرزبانان سلماس همواره آماده خطرپذیری و دفاع از مرزهای میهن اسلامی هستند و دیده‌بانی تخصصی و هوشمندانه در قالب وظایفی که برعهده دارند را انجام می‌دهند و نسبت به دشمنان روحیه تهاجمی دارند.
شهرستان سلماس  86 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه دارد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول