اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی خبر داد

بهره‌برداری از 630 کلاس درس در هفته دولت

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی از افتتاح 82 پروژه آموزشی با 630 کلاس درس در هفته دولت و بازگشایی مدارس در استان خبر داد.

بهره‌برداری از 630 کلاس درس در هفته دولت

علی آذرنژاد امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: 82 پروژه با 630 کلاس درس و با زیربنایی معادل 74 هزار مترمربع توسط اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در هفته دولت و هفته بازگشایی مدارس تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی افزود: این پروژه‌ها شامل 18 سالن ورزشی، دو خوابگاه، 9 نمازخانه و 53 مدرسه با 195 کلاس درس و با زیربنای 45 هزار و 900 مترمربع است.

وی ادامه داد: همچنین 29 پروژه با 453 کلاس و با زیربنای 38 هزار و 106 مترمربع در استان مقاوم‌سازی شده و در هفته دولت و بازگشایی مدارس تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

آذرنژاد گفت: پروژه‌های مقاوم‌سازی و احداث کلاس درس در شهرهای مختلف استان صورت گرفته که می‌توان به آذرشهر با چهار پروژه با 57 کلاس درس، تبریز 12 پروژه با 183 کلاس، خداآفرین دو پروژه 21 کلاس، اسکو دو پروژه 24 کلاس، سراب چهار پروژه 39 کلاس، شبستر چهار پروژه 37 کلاس، مراغه چهار پروژه 52 کلاس، مرند سه کلاش 36 کلاس درس اشاره کرد.

وی ادامه داد: در شهرستان مرند نیز سه پروژه با 36 کلاس، میانه دو پروژه 27 کلاسی، هریس سه کلاس درس 47 کلاس، بناب دو پروژه 15 کلاس درس احداث یا مقاوم‌سازی شده که در هفته دولت و بازگشایی مدارس تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در طول سال گذشته نیز این اداره 100 پروژه با 719 کلاس درس و با زیربنایی 92 هزار و 645 مترمربع را ساخته و تحویل آموزش و پرورش کرده است.

وی گفت: ‌تمام مدارس تازه تاسیس در آذربایجان‌شرقی نسبت به زلزله‌های هفت ریشتری و بالاتر مقاوم هستند و برای مقاوم‌سازی تمام مدارس برنامه‌ریزی شده است.

آذرنژاد یادآور شد: با توجه به بافت فرسوده در برخی نقاط شهر، این مدارس در مواقع بحران از جمله زلزله می‌توانند به‌عنوان مکان‌های امن مورد استفاده عموم قرار گیرند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول