اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دو رده سنی نوجوانان و جوانان

رقابت 125 تیم در فوتسال المپیاد جوانان قم آغاز شد

خبرگزاری فارس: رقابت‌ تیم‌های مدعی قهرمانی در رشته فوتسال نخستین المپیاد ورزشی جوانان قم در دو رده سنی آغاز شد.

رقابت 125 تیم در فوتسال المپیاد جوانان قم آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم برنامه‌ریزی مناسب برای بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و همچنین بهره‌برداری مطلوب از تابستان به عنوان فرصت برای شناسایی استعدادهای ورزش قم موجب شد تا متولیان ورزش قم در رشته‌های مختلف اقدام به برگزاری نخستین المپیاد ورزشی جوانان محلات قم کنند.

با توجه به برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در تابستان سال 1391، بیشتر دستگاه‌های استان قم با فعالیت در حوزه ورزش در صدد اجرای مناسب برنامه‌های مختلف این ایام در قالب اوقات فراغت هستند و در این راه با مشارکت با اداره کل ورزش و جوانان قم در امر برگزاری نخستین المپیاد ورزشی جوانان محلات قم سهیم هستند.

در این زمینه در کنار توجه به بخش همگانی و قهرمانی ورزش و همچنین توسعه سرانه‌ فضاهای ورزشی استان قم، امسال نگاه جدی و مهمی به استعدادیابی از رده‌های سنی پایه در رشته‌های مختلف ورزشی در قم به چشم می‌خورد و برای این منظور یکی از اهداف برگزاری نخستین المپیاد ورزشی جوانان محلات قم با توجه به ممانعت از حضور ورزشکاران تیم‌های حرفه‌ای در این المپیاد، شناسایی استعدادهای نهفته ورزش قم استان قم محسوب می‌شود.

با کارشناسی‌های به عمل آمده و بررسی امکانات و فضاهای موجود در شهر قم، این المپیاد در بخش پسران در شش رشته ورزشی برگزار می‌شود و در بخش دختران در پنج رشته به انجام خواهد رسید که حضور نزدیک به سه هزار ورزشکار در این رقابت‌ها در نوع خود کم‌نظیر است.

رشته‌های فوتسال، والیبال، طناب‌کشی، فوتبال دستی، تنیس روی‌میز و دارت در بخش پسران برگزار می‌شود و به غیر از فوتسال سایر رشته‌ها در بخش بانوان نیز به انجام می‌رسد و در پایان از برترین‌ها تجلیل و قدردانی ویژه به عمل خواهد آمد.

دقیقا یک هفته قبل آیین افتتاحیه نخستین المپیاد ورزشی جوانان محلات قم با حضور مسئولان استانی و قهرمانان و ورزشکاران رشته‌های مختلف و همچنین تیم‌های شرکت کننده در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم برگزار شد و اکنون مسابقات رشته‌های مختلف این المپیاد در دو رده سنی نوجوانان و جوانان در حال برگزاری است.

بر این اساس ورزشکاران شرکت‌کننده در شش رشته ورزشی بخش پسران و پنج رشته ورزشی دختران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که در گام نخست رقابت‌های رشته فوتسال پسران با شرکت 125 تیم رسما آغاز شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول