اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان خبر داد

پیشرفت 70 درصدی فاز نخست پروژه GIS در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان از پروژه GIS به عنوان ابزاری کارآمد در برنامه‎ریزی‎های توسعه‎ای استان نام برد و گفت: فاز نخست این پروژه از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی برخوردار است.

پیشرفت 70 درصدی فاز نخست پروژه GIS در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان قدرت‎الله عابدی صبح امروز در جلسه GIS استان اظهار داشت: پروژه GIS در چهار فاز راه‎اندازی می‌شود که شهرستان گرگان به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

وی فاز نخست پروژه GIS را شناخت و طراحی مدل عنوان کرد و گفت: مقدمات این کار از آذرماه سال 1390 کلید خورد که جزو برنامه‎های بلندمدت حوزه آمار است و فازهای دوم، سوم و چهارم آن طی سال‎های 1391، 1392 و 1393 بهره‎برداری می‌شود.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان با بیان اینکه در راستای پروژه مزبور، مشاور در گام نخست به 36 دستگاه اجرایی محوری استان مراجعه داشته است تصریح کرد: در این پروژه، مشاور با مرور شرح وظایف دستگاه‎ها، اقلام اطلاعات توصیفی، مکانی، امکانات و تجهیزات سخت‎افزاری و نرم‎افزاری را مورد شناسایی قرار می‎دهد.

عابدی اضافه کرد: اطلاعات مکانی و توصیفی بر اساس استانداردهایی که مدنظر است ثبت می‌شود و اطلاعاتی که غیراستاندارد باشد در بخش نیازهای دستگاه قرار می‎گیرد.

وی یکی از اهداف ایجاد پایگاه GIS و سیمابر را جلوگیری از موازی‎کاری دانست و یادآور شد: ایجاد این پروژه از اطلاعات غلط و نابهنگام جلوگیری می‌کند و مبنای برنامه‎های استانی این پایگاه می‌شود.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان با بیان اینکه فاز نخست پروژه GIS در نیمه ابتدای سال به پایان می‎رسد یادآور شد: فاز دوم این پروژه کار زیاد و پرحجمی است که بهره‎برداری از آن نیازمند دو تا سه سال زمان است.

عابدی GIS را پروژه‎ای کارآمد با تکنولوژی روز یاد کرد و گفت: زمانی که این پروژه به بهره‎برداری برسد و در روند برنامه‎ریزی استان قرار بگیرد شاهد رونق نظام برنامه‎ای در گلستان خواهیم بود.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول