اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

پوشش با لباس‌های نامناسب برای جامعه اسلامی درست نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان گفت: پوشش با لباس‌های نامناسب برای بانوان جامعه اسلامی درست نیست.

پوشش با لباس‌های نامناسب برای جامعه اسلامی درست نیست

سیدیعقوب موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: حجاب و عفاف بر طبق آیات قرآنی یکی از ضروریات جامعه اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: بهترین زینت برای یک زن حجاب است و این امر موجب حفظ شخصیت و وقار بانوان می‌شود.

امام جمعه موقت زنجان در ادامه با اشاره به اینکه یکی از نکات مهم و اساسی در جامعه داشتن عفاف است، افزود: در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که بسیاری از افراد حجاب دارند، ولی حریم عفاف را رعایت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه داشتن حجاب و عفاف هر دو لازم است، افزود: طبق آیات قرآنی و چیزی که در شرع تعیین شده است باید همه اعضای بدن یک زن در برابر مرد نامحرم پوشیده باشد.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: حجاب باید کامل باشد و مهم نیست که این حجاب یک چادر، یک عبا یا یک مانتوی بلند باشد.

وی در ادامه با اشاره به پوشش مناسب توسط زنان و حتی مردان اضافه کرد: برخی از لباس‌های مبتذل موجود در جامعه موجب ننگ جامعه است.

امام جمعه موقت زنجان تصریح کرد: برخی از پوشش‌هایی که در حال حاضر برخی از افراد دارند، حجاب نیست، چرا که همه قطر بدن آنها معلوم است و این از نظر دین اسلام حرام است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم آموزش در زمینه حجاب و عفاف و ترویج این فرهنگ در جامعه افزود: متاسفانه در برخی از مواردی دیده می‌شود، که افراد حجاب را فقط در زمان‌های خاصی رعایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: برخی از بانوان هستند که وقتی نماز می‌خوانند حجاب دارند، ولی وقتی نماز تمام شده و این افراد در جامعه حضور پیدا می‌کنند، اصول را زیر پا گذشته و با بد حجابی در جامعه حاضر می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: لازم نیست در زمینه مسئله حجاب کسی سفارشی به فرد بی‌حجاب کند، افرادی که با بدحجابی در جامعه ظاهر می‌شوند، اگر فرمان خدا را در نظر بگیرند و به این موضوع توجه کنند، می‌فهمند که باید با حجاب در جامعه ظاهر شوند.

انتهای پیام/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول