اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مشارکت مردم استان زنجان

درب حرمین شریفین در کاظمین نصب شد

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان گفت: درب حرمین شریفین امام موسی کاظم و امام جواد (ع) در حرم مطهر این دو امام همام نصب شد.

درب حرمین شریفین در کاظمین نصب شد

ذبیح‌الله بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: با همت و تلاش مردم زنجان درب حرمین شریفین امام موسی کاظم و امام جواد (ع) در حرم مطهر این دو امام همام نصب شد.

وی با بیان اینکه مراسم بدرقه و زیارت این درب در شهرهای مختلف زنجان برگزار شد، افزود: این درب در نهایت از زنجان به سوی کاظمین بدرقه و در این حرم نصب شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان با اشاره به انعقاد قرارداد ساخت درب باب قبله حرم حضرت امام موسی کاظم (ع) از سوی ستاد عتبات عالیات استان زنجان تصریح کرد: این درب نیز با هزینه 300 میلیون تومان آماده و در این حرم مطهر نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مهم این درب تبدیل آن به عنوان محراب است، افزود:‌ این درب در روبروی ضریح این امام همام نصب می‌شود.

بابایی با اشاره به ساخت این درب در پنج ماه آینده تصریح کرد: این درب در اصفهان و با هنرمندی هنرمندان اصفهانی ساخته می‌شود.

وی از مشارکت ستاد عتبات عالیات استان زنجان در ساخت صحن حضرت زهرا (س) خبر داد و گفت: این صحن در نجف اشرف در بارگاه حضرت علی (ع) در حال ساخت است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی کارگاه سیم‌پیچی و مصالح در زنجان تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این کارگاه در عتبات عالیات نیز از سوی استان زنجان راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته 44 نفر از استان زنجان در قالب ستاد بازسازی عتبات عالیات خدمات‌رسانی می‌کردند، افزود: در ادامه فعالیت‌های این ستاد افراد دیگری برای کمک به ساخت عتبات عالیات به عراق اعزام می‌شوند.

بابایی با اشاره به اینکه به دلیل بی‌توجهی گذشتگان خسارت زیادی به حرمین شریفین امامان معصوم در طول اعصار مختلف وارد شده است، افزود: شیعیان نباید اجازه تخریب حرمین امامان معصوم (ع) را به دشمنان بدهند.

وی بر ضرورت توجه بیشتر به بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد و افزود: مردم دیندار و ولایتمدار استان زنجان همواره در این کار خیر مشارکت داشته و در بازسازی عتبات عالیات اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان ، ستاد بازسازی عتبات عالیات را پل ارتباطی مردم به منظور کمک رسانی به عتبات عالیات عنوان کرد و گفت: نذورات جمع‌آوری شده از مردم به نحو مطلوبی برای بازسازی عتبات عالیات به کار گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه باید برای آبادسازی عتبات عالیات اقدامات لازم صورت گیرد، افزود: شیعیان نمی‌گذارند قطعه‌ای از این حرم‌های مبارک از بین برود.

بابایی بازسازی عتبات عالیات را حفظ ارزش‌های اسلامی دانست و گفت: باید برای حفظ این ارزش‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول