اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 90

مازندرانی‌ها 4 میلیارد تومان به بازسازی عتبات کمک کردند

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد بازسازی عتبات و عالیات مازندران گفت: از سال 83 تا پایان 90 بیش از 4 میلیارد و 200 میلیون تومان خدمات از مازندران به عتبات عالیات کمک شده است.

مازندرانی‌ها 4 میلیارد تومان به بازسازی عتبات کمک کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، حسین مهدی‌نژاد عصر امروز در همایش ستاد بازسازی عتبات و عالیات مازندران در شهرستان تنکابن بیان داشت: هدف از برگزاری این همایش ایجاد هماهنگی‌های لازم درباره کمک‌های شهرستانی و هدایت آنها به‌سوی نیازهای اصلی عتبات عالیات است.

وی اظهار داشت: علاوه بر کمک نقدی یاد شده فوق استان مازندران حدود 180 تن برنج برای مصرف نذورات و همچنین 140 تن از چوب‌های ویژه ساخت درب و پنجره حرم‌های مطهر به عراق فرستاده است و بانک صادرات مازندران نیز یک درب طلا ساخته و برای نصب در حرم مطهر ارسال کرده است.

مهدی‌نژاد با اشاره به اینکه درب قتلگاه امام حسین توسط مازندران ساخته شده و برای نصب به مکان مذکور ارسال شده است، ادامه داد: در ساخت بیمارستان حرم امام حسین(ع) نیز مازندران مشارکت فعال داشته است و همچنین فرمانداری و مردم شهرستان عباس‌آباد ساخت و تامین تجهیزات آشپزخانه حرم امام حسین(ع) را برعهده گرفتند که در حال ساخت و تکمیل است و به‌زودی با حضور مسئولان این شهرستان، این واحد افتتاح می‌شود.

 

*بیش از 300 خشت طلا برای حرمین کاظمین توسط مازندرانی‌ها

 

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات مازندران تاکید کرد: مردم خوب مازندران برای مفروش‌کردن حرم‌های مطهر ائمه (ع) یک‌هزار و 200 تخته فرش تقدیم کردند و همچنین برای ساخت و تأمین آشپزخانه امامین عسکری کمک‌های زیادی کردند.

مهدی‌نژاد تصریح کرد: به مدت 40 روز 493 نیروی کار استان برای ساخت عتبات عالیات مشارکت فعال کردند.

وی در ادامه بیان داشت: تقدیم 9 کیلو طلا برای ساخت ضریح مطهر، بیش از 300 خشت طلا برای حرمین کاظمین و تامین خشت‌های مطهر ساخت و ساز و همچنین مشارکت فعال در خرید زمین‌های اطراف حرمین عسکری که 5 هزار متر آن واگذار شده است از جمله خدمات مازندرانی‌ها برای بازسازی عتبات بوده است.

به گزارش فارس، امروز پس از برگزاری این همایش در تنکابن همایشی در همین قالب در عباس‌آباد نیز برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول