اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت گلف گیلان خبر داد

اختصاص 11 هکتار زمین به ورزش گلف گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت گلف گیلان از اختصاص 11 هکتار زمین برای بازی گلف در فلکده رشت خبر داد و گفت: زمین گلف جنب ورزشگاه سردار جنگل رشت احداث می‌شود.

اختصاص 11 هکتار زمین به ورزش گلف گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محسن خاکزاد در نخستین همایش استانی حامیان ورزش گلف گیلان در سالن اجتماعات هتل کادوس این شهر با اشاره به ضرورت‌های یادگیری ورزش گلف برای همه سنین، اظهار داشت: گلف یک ورزش اخلاقی، فرهنگی و موثر در پیشرفت و بهبود جامعه است.

رئیس هیئت گلف گیلان، با بیان اینکه گلف ورزشی بسیار مفرح، اخلاقی و دارای فرهنگ است، افزود: گلف متعلق به تمام سنین است و برای بانوان با پوشش مناسب هیچ ممانعتی ندارد.

این مسئول گلف را ورزشی دوستدار طبیعت و همخوان با فرهنگ عمومی دانست و عنوان کرد: بحث محیط زیست در ورزش یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هاست و از آنجا که گلف برای حفظ محیط زیست و توسعه آن است مشکلی برای طبیعت به وجود نمی‌آورد.

وی با بیان اینکه توسعه ورزش گلف در استان‌های کویری به دور از ذهن است، تصریح کرد: اقلیم مناسب و مطلوب گیلان بهترین امکانات را در بخش توسعه این ورزش در اختیار علاقه‌‌مندان آن می‌گذارد.

خاکزاد، درباره دقت خانواده‌های امروزی در انتخاب رشته‌های ورزشی کودکان خود با توجه به تنوع آنها، گفت: پیش از این جای گلف در گیلان بسیار خالی بود و توسعه این ورزش می‌تواند در کنار توسعه صنعت توریسم به پیشرفت استان کمک کند.

این مسئول جام دیپلمات‌های داخل کشور را بالغ بر 60 خانوار نامید و آن را یکی از مهم‌ترین جام‌های برگزار کننده گلف در کشور خواند و تصریح کرد: گلف تاکنون در کشور مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود در حالی که پردرآمدترین ورزشکاران جهان گلف‌باز هستند.

رئیس هیئت گلف گیلان، پیاده‌روی در گلف را موجب سلامتی ورزشکاران این رشته ورزشی خواند و خاطرنشان کرد: از بدو تاسیس هیئت گلف در گیلان استقبال مردم خوب بوده است.

وی از اختصاص 11 هکتار زمین برای بازی گلف در فلکده جنب ورزشگاه سردار جنگل رشت خبر داد و یادآور شد: این اقدام دو هفته پیش صورت گرفته است.

خاکزاد، با اشاره به اینکه رشته مینی‌گلف دارای مسابقات جهانی و فدراسیون است، ابراز داشت: رشته مینی‌گلف در گیلان نیز دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و اخیراً رایزنی‌هایی که با شهرداری رشت داشتیم قرار شده یکی از پارک‌های این شهر را برای ایجاد مکانی مناسب بازی مینی‌گلف در نظر بگیریم.

این مسئول متذکر شد: در کشورهای خارجی افراد برای عضویت در کلوپ‌های گلف باید مبالغ هنگفتی را برای حق عضویت پرداخت کنند و یا اینکه مدت زمان بسیار طولانی در صف انتظار عضویت قرار بگیرند، اما در گیلان این مکان و شرایط به طور رایگان در اختیار اعضای هیئت قرار می‌گیرد و از تمام علاقه‌مندان دعوت می‌شود برای عضویت در هیئت گلف اقدام کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم مذکور ایجاد فضایی توٱم با شادی و نشاط برای ورزش مردم را از وظایف مسئولان دانست و گفت: شرایط مناسب اقلیمی گیلان به توسعه گلف کمک می‌کند و می‌تواند در هنگام توسعه در داخل استان به عنوان یک رابط مناسب موجب ایجاد روابط خارجی ما کشورهای همسایه نیز بشود.

غلامعلی جعفرزاده، با بیان اینکه برای بازی گلف خانم‌ها با رعایت شئونات اسلامی مشکلی وجود ندارد، اضافه کرد: گلف یکی از رشته‌های ورزشی پردرآمد است به طوری که در هر 9 ماه این ورزش در کشور ترکیه 190 هزار یورو ارز‌ آوری می‌کند.

وی، فضای طبیعی منطقه داماش را مناسب‌ترین جای گیلان برای توسعه گلف دانست و اذعان داشت: بنده علاقه‌مند به ورزش‌های نو مانند گلف و دیگر ورز‌ش‌های مورد غفلت قرار گرفته شده، هستم و برای تامین اعتبار آنها در کمیسیون بودجه مجلس تلاش می‌کنم.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول