اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نطنز:

8 درصد منابع گردشگری استان اصفهان در نطنز است

خبرگزاری فارس: فرماندار نطنز گفت: این شهرستان با دارا بودن 154 منبع گردشگری، هشت درصد از منابع گردشگری استان اصفهان را در بر دارد.

8 درصد منابع گردشگری استان اصفهان در نطنز است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مهدی سلیمانی در جمع مسئولان و مدیران گردشگری منطقه شمال استان اصفهان اظهار داشت: 79 درصد از 154 منابع گردشگری نطنز، تاریخی و فرهنگی، 18 درصد در بخش منابع طبیعی و سه درصد آن از منابع انسان‌ساخت است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نطنز پس از اصفهان و کاشان بالاترین منابع گردشگری را در اختیار دارد افزود: بنای ساسانی آتشکده، مسجد جمعه، محراب مسجد کوچه‌میر، گنبد سید واقف، حصار خشتی، قریه تاج‌آباد - عباس‌آباد، گنبد میر سید، شربت‌خانه، سردر خانقاه روستای ابیانه، کاروانسرای نطنز، حمام افوشته، قلعه سنگی، محوطه باستانی اریسمان و قلعه تاریخی طرق تعدادی از منابع تاریخی فرهنگی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

فرماندار نطنز با اشاره به کاوش‌های انجام شده بین 6 تا 7 هزار سال در این شهرستان خاطرنشان کرد: هفت روستا از 27 روستای هدف گردشگری استان اصفهان در نطنز واقع شده است.

سلیمانی وجود 42 امامزاده و بقعه متبرکه را از ظرفیت‌های دیگر گردشگری در بخش فرهنگی مذهبی نطنز دانست و گفت: این شهرستان در بخش گردشگری طبیعی نیز با دارا بودن سه اقلیم آب و هوایی کوهستانی در غرب، معتدل و کوهپایه‌ای در بخش مرکزی و گرم و خشک و کویری در شرق ظرفیت مناسب و فرصت ویژه‌ای را برای علاقه‌مندان به گردشگری در این سه اقلیم پدید آورده است.

به گفته وی، شهرستان نطنز دارای یک‌هزار و 300 اثر تاریخی است که تاکنون 150 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

وی با اشاره به تولید محصولات کشاورزی و جایگاه مناسب آن در نطنز با دارا بودن رتبه‌های برتر در سطح استان اصفهان ادامه داد: این شهرستان از لحاظ تولید میوه به و زعفران رتبه اول، انار رده دوم و صیفی‌جات رتبه سوم را در سطح این استان کسب کرده است.

فرماندار نطنز برگزاری این همایش را فتح بابی برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان دانست و تصریح کرد: خروجی برگزاری چنین همایش‌هایی در معرفی بیشتر شهرستان می‌تواند زمینه اقدامات ویژه در توسعه گردشگری را ایجاد کند.

این مسئول افزود: در دولت نهم و دهم به ویژه سفر رئیس‌جمهور در سال 86 مصوباتی برای تقویت گردشگری در این شهرستان تصویب شد که ایجاد منطقه نمونه گردشگری در محور ابیانه، منطقه‌های کِشِه، اریسمان، امامزاده آقا علی عباس و متین‌آباد از آن جمله هستند.

سلیمانی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه نمونه گردشگری متین‌آباد و کشه و بهره‌برداری از مرحله اول متین‌آباد در آینده‌ای نزدیک را یادآور شد و اذعان داشت: طرح احیا و بهره‌برداری از قلعه طرق‌رود، مجموعه عباس‌آباد و تاج‌آباد، کاروانسرای بازار از دیگر اقدامات توسعه گردشگری در شهرستان نطنز است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول