اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:

روستاهای هدف گردشگری آذربایجان‌شرقی به 40 روستا افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: تعداد روستاهای هدف گردشگری با توجه به سهمیه جدیدی که به استان تعلق گرفته به 40 روستا افزایش می‌یابد.

روستاهای هدف گردشگری آذربایجان‌شرقی به 40 روستا افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی در جشنواره گل‌محمدی روستای عنصرود اظهار کرد: تاکنون 19 روستای هدف گردشگری در استان به تصویب رسیده و معرفی شده بود که براساس سهمیه‌های جدید، 21 روستای دیگر به آنها افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: روستاهای "عنصرود" و "گنبرف" از توابع شهرستان اسکو، به عنوان دو مورد از پرجاذبه‌ترین و زیباترین روستاهای منطقه، نخستین روستاهایی هستند که در سهمیه جدید به عنوان روستاهای هدف گردشگری استان معرفی می‌شوند.

محمدی با اشاره به اهمیت معرفی یک روستا به عنوان روستای هدف گردشگری گفت: وقتی روستایی به عنوان هدف گردشگری معرفی و شناسانده می‌شود، فرصت ایجاد و توسعه امکانات زیرساختی با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به خوبی در آنها فراهم می‌شود.

عضو شورای مشورتی گردشگری کشور خاطرنشان کرد: این افزایش تعداد روستاهای هدف گردشگری استان علاوه بر اینکه نشان از جاذبه‌های متعدد آذربایجان‌شرقی در جذب گردشگر دارد، می‌تواند زمینه‌ساز حمایت بیشتر از مناطق مختلف استان در توسعه امر گردشگری شود.

محمدی با اشاره به هدف‌گذاری‌های صورت گرفته مبنی بر جذب یک میلیون نفر گردشگر خارجی در سال 91 توسط آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: معرفی روستاهای هدف گردشگری، توسعه زیرساخت‌های رفاهی و برگزاری جشنواره‌های متعدد فرصت خوبی را برای تحقق این هدف‌گذاری‌ها در 9 ماه باقی مانده از سال فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: با توجه به سیاه‌نمایی‌های رسانه‌های خارجی به ویژه رسانه‌های مرتبط با صهیونیست‌ها، مصمم به جذب هر چه بیشتر گردشگر خارجی هستیم تا امنیت حاکم بر کشور را به جهانیان نشان دهیم.

جشنواره یک روزه گل‌محمدی روستای عنصرود شهرستان اسکو با حضور علاقمندان، گردشگران و نیز مدیران ارشد کشوری، استانی و منطقه همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با همکاری فرمانداری شهرستان اسکو برگزار شد.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول