اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع نمایندگان استان اردبیل:

پیگیر راه‌اندازی منطقه گردشگری سرعین هستم

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: بر اساس مصوبه قانونی دولت در سفر به استان اردبیل پیگیر اجرایی شدن منطقه ویژه گردشگری سرعین هستیم تا این شهر از چالش‌های روبرو رهایی پیدا کند.

پیگیر راه‌اندازی منطقه گردشگری سرعین هستم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیر‌موذن ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در خانه مطبوعات اردبیل اظهار داشت: تمام تصمیمات مجمع با رای نصف +1 قابلیت اجرا دارد و قرار است مصوبات با امضای رئیس مجمع رسمیت یافته و بنده نیز در تعامل با رسانه‌ها و خبرنگاران بتوانم به عنوان سخنگوی مجمع مصوبات و پیگیری مجمع نمایندگان استان را به اطلاع عموم برسانم.

وی خاطرنشان کرد: تا دو هفته آینده عملکرد مدیران استان در مجمع بر اساس شاخص‌های توانمندی و کار‌آمدی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا در مورد مدیران ضعیف با رایزنی وزرا تصمیم‌گیری نهایی شده و نسبت به برکناری آنها اقدام شود.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس به پیگیری تخصیص 50 میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های استان بر اساس مصوبه سفر چهارم رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: تذکری به وزیر علوم در راه‌اندازی دانشگاه صنعتی دادیم و معتقدیم این دانشگاه نباید به شکل پردیس راه‌اندازی شود چرا که حق مردم استان اردبیل است که از دانشگاه صنعتی بهره‌مند شوند.

* افتتاح راه‌آهن بعید به نظر می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیرموذن در ادامه سخنان خود اضافه کرد:‌ هر چند در سفر اخیر محرابیان اعلام شد که راه‌آهن اردبیل تا یکی دو سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد اما این کار بعید به نظر می‌رسد چرا که احداث پل‌ها و مسیر‌های صعب‌العبور راه‌آهن اردبیل و ریل‌گذاری در این مسیر کار سخت و سنگینی است که افتتاح در زمان و موعد مقرر به یک همت والا و فراگیر نیاز دارد.

وی در مورد تذکر به رئیس جمهور برای اجرایی شدن مصوبه منطقه گردشگری سرعین اشاره کرد و گفت: به وزیر نفت در مورد تکمیل پتروشیمی اردبیل و استخراج نفت مغان تذکر دادیم و پیگیر راه‌اندازی شرکت هواپیمایی سبلان ایر اردبیل هستیم تا این شرکت با محوریت اردبیل فعالیت کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم همچنین به دیدار اخیر خود با مدیرعامل تامین اجتماعی و ضرورت راه‌اندازی یکی از شرکت‌های اقماری شستا اشاره کرد و گفت:‌ قرار است به‌زودی مرتضوی در اردبیل حاضر شده و در این زمینه به وعده‌های خود عمل کند.

پیرموذن از پیگیری خود برای اخذ مجوز پرداخت هدیه 102 نفر از خبرنگاران استان که از لیست قبلی جا مانده بودند، اذعان داشت‌: در این زمینه به جد موضوع را پیگیری کردم و قرار است از طریق نهاد ریاست جمهوری مبلغ مورد نظر به حساب خبرنگاران واریز شود.

* مجمع تصمیم به رفتن استاندار بگیرد تسلیم هستیم

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین وضعیت بحث‌های پیرامونی در مورد انتخاب استاندار جدید اظهار داشت: ماه‌های گذشته نامه‌ای با امضای شش نفر از نمایندگان استان مبنی بر تغییر استاندار به وزیر کشور ارائه شد که بنده نیز در کمال غفلت این نامه را امضا کرده بودم اما هرگز حاضر نیستم در چنین شرایطی استاندار اردبیل تغییر پیدا کند چرا که استاندار اردبیل یک ساله به درد ما نمی‌خورد.

پیرموذن بیان داشت: در این زمینه اگر مجمع نمایندگان استان تصمیم‌‌گیری کند ما تسلیم خواهیم بود و هیچ بحثی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی وعده اتاق بازرگانی را در خصوص یک تیم دسته اولی خاطرنشان کرد و گفت: امیدواریم رئیس این اتاق به وعده خود که در ایام انتخابات داده بود عمل کند.

* اعتبار چهار دستگاه سال 89 برگشت خورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به آمار و ارقام دیوان محاسبات در سال‌های 88 و 89 شاره کرد و افزود:‌ اردبیل در جذب اعتبارات رتبه زیر 20 دارد که این جایگاه در شان مردم استان نیست.

پیرموذن گفت: بر اساس اعلام دیوان محاسبات اعتبار چهار دستگاه استانی برگشت خورده است که فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با 600 میلیون تومان،‌ نهضت سواد‌آموزی با 393 میلیون تومان، آموزش و پرورش با 251 میلیون تومان و شرکت آب منطقه‌ای با 197 میلیون تومان در ردیف‌های اول تا چهارم برگشتی اعتبارات قرار دارد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول