اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار نطنز:

سند تفصیلی نطنز با محوریت حفظ آثار تاریخی تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار نطنز از تهیه و تدوین طرح سند تفصیلی این شهرستان با محوریت حفظ آثار و اماکن تاریخی خبر داد.

سند تفصیلی نطنز با محوریت حفظ آثار تاریخی تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید مجید دیهیم در مراسم افتتاحیه دومین همایش توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز در باغ‌شهر تاریخی نطنز اظهار داشت: تهیه این سند راهبردی با کمک کارشناسان در راستای توسعه صنعت گردشگری و تقویت شهرستان در این حوزه است.

وی با تأکید بر رویکرد شهرسازی مشارکتی به عنوان شهرسازی جدید در این سند راهبردی ادامه داد: توسعه گردشگری در نظنز با توجه به قابلیت‌های متنوع آن بر اساس این سند و یک حرکت علمی میسر و ممکن است.

شهردار نطنز نقش شهرداری‌ها در رونق صنعت گردشگری و زمینه‌های مختلف آن را بسیار مؤثر و مثبت دانست و گفت: این شهرداری طی سال‌های اخیر با امکان نیازسنجی نطنز را شهری گردشگری توصیف کرد که این صنعت به عنوان بزرگ‌ترین صنعت دنیا در این شهرستان قابلیت رشد و ارتقا دارد.

دیهیم، واقع شدن شهرستان نطنز با 3 هزار و 400 کیلومتر مساحت در مرکز ایران و در موقعیت جغرافیایی ویژه در کنار شهرستان‌های کاشان، اردستان، آران و بیدگل، برخوار و میمه را یادآور شد و گفت: وجود کوه‌های کرکس، واقع شدن در مسیر ترانزیت و خط راه آهن فرصت‌ها و ظرفیت‌های ویژه‌ای را برای رشد و ارتقاء در صنعت گردشگری این شهرستان پدید آورده است.

این مسئول برگزاری همایش گردشگری در باغ‌شهر تاریخی نطنز را فتح‌ بابی برای انجام اقدامات ویژه در حوزه گردشگری دانست و افزود: گردشگری نطنز در بخش‌های متنوع تاریخی، طبیعی، مذهبی، روستایی، اکوتوریسم و ورزشی بسیار جای کار و پیشرفت دارد.

به گفته وی، احیای صنایع‌دستی نطنز از جمله سرامیک، گلیم‌بافی، چادر شب‌بافی، سبدبافی، منبت‌کاری و گره‌چینی ابیانه و میناکاری نیز یکی دیگر از قابلیت‌های پیشرفت صنعت گردشگری در این شهرستان است.

دومین همایش یک‌روزه توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز با برپایی کارگاه گردشگری خلاق، خلاقیت در گردشگری، بازدید و گشت‌و‌گذار در کوچه باغ‌های نطنز، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، ساخت نمونک و نمایش تابلو عکس‌هایی از اماکن تاریخی، مذهبی و مراسم سنتی نطنز، اجرای موسیقی سنتی با حضور شهرداران، بخشداران، کارشناسان شهرسازی و معماری و دیگر مسئولان این شهرستان‌ها و تعدادی از گردشگران در باغ‌شهر تاریخی نطنز برگزار شد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول