اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرعامل پشتیبانی و نوسازی هلی‌کوپتری ایران

خط تولید بالگرد بدون سرنشین الکتریکی در نکا افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور مدیرعامل پشتیبانی و نوسازی هلی‌کوپتری ایران، خط تولید بالگرد بدون سرنشین الکتریکی در نکا افتتاح شد.

خط تولید بالگرد بدون سرنشین الکتریکی در نکا افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، امیر سرتیپ خلبان محمدعلی احمدآبادی مدیر عامل پشتیبانی و نوسازی هلی‌کوپتری ایران، صبح امروز در مراسم افتتاح شرکت صنایع هوا فضای فرناس پاسارگاد با موفقیت ارزیابی کردن فعالیت‌های این مجموعه اظهار داشت: نیروی‌های زبده، توانمند و فعالی در این مجموعه به کار گرفته شده‌اند که با پشتکار و اراده قوی برای  پیشبرد امور تلاش دارند.

وی گفت: تولید بالگردهای بدون سرنشین در این شرکت بیانگر توانمندی‌ها و استعدادهای پرسنل این شرکت است که ما نیز به داشتن چنین نیروهای جوان و خلاقی در کشور احساس غرور کرده و مسروریم.

به گفته احمدآبادی، توانمندی‌های خوبی در زمینه ساخت قطعات در این شرکت وجود دارد که برای ایجاد شرایط بهتر برای این نیروها آمادگی خود را برای کار مشترک و کمک به این شرکت اعلام می‌داریم.

مدیرعامل صنایع هوا فضای فرناس پاسارگاد نکا نیز در این مراسم افزود: این خط تولید با تیراژ محدود بالگردهای بدون سرنشین الکتریکی با حمل محموله 7 تا 10 کیلوگرم شاهین 6 در شهرک صنعتی نکا افتتاح شد.

علی کریمی بیان داشت: این بالگرد  داری طول یک‌متر و 70 سانتی‌متر است که وزن خالی این پرنده 6.5 کیلوگرم بوده و قطر روتور آن دو متر است.

وی ادامه داد: تغذیه این بالگرد و پرنده باتری پک لیتوم پلیمر 10 سلولی (پایه 40 ولت) است.

به گفته کریمی، این بالگرد قابلیت ارسال همزمان اطلاعات و تصویر مجهز به سامانه  OSP و GPS  بوده و دارای پایدار ساز مکانیکی، هیدرولیکی و MEMS (الکترونیکی) سه درجه آزادی و سیستم ضد ارتعاشات دارای قابلیت ضبط FULL HD تصاویر و ارسال همزمان است و دارای دو دستگاه رادیو کنترل پرواز و کنترل دوربین است.

رئیس هیئت مدیره این شرکت نیز در ادامه از امضای تفاهم‌نامه‌ای بین مدیرعامل پشتیبانی و نوسازی هلی‌کوپتری ایران، شرکت صنایع هوا فضای فرناس، مرکز نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده استان مازندران، مجتمع کارخانجات هوا فضایی فرناس پاسارگاد و مدیر مجتمع باشگاه‌ها و کلوپ پرواز کاسپین‌ها ‌ خبر داد.

مسعود رضوانی گفت: این تفاهم‌نامه برای توسعه بومی سازی قطعات هوایی در حوزه بالگردها، همکاری برای بازسازی و ارتقاء ناوگان هلی‌کوپتری کشور، همکاری برای توسعه خدمات هوایی با وسایل پرنده سرنشین‌دار و بدون سرنشین به عموم مشتریان دولتی و غیردولتی، برگزاری مسابقات طراحی و ساخت وسایل پرنده در کلاس آماتور و حرفه‌ای، همکاری در ارتباط با نخبگان دانشجو و اعضای هیئت علمی موسسه آموزش عالی با صنایع فعال استان و سازمان‌های تابعه وزارت دفاع برای به‌کارگیری ظرفیت‌ها، مشارکت در برپایی مسابقات علمی  پژوهشی و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، مشارکت در برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و دوره‌های کوتاه مدت تخصصی است که به امضای طرفین رسیده است.

در این بازدید همچنین درباره مرکز نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده استان مازندران، سخنانی بیان داشت: این دفتر در30 استان کشور فعال است و مهم‌ترین زمینه‌های کاری آن حمایت از طرح و ایده، نیازهای تحقیقاتی دفتر، حمایت از پایان نامه‌های ارشد و دکترا، ثبت اختراعات دفاعی، تعریف پروژه طرح خدمت سربازی، آیین‌نامه صندوق حمایت از طرح‌های تحقیقاتی و صنعتی و تشکیل شرکت تعاونی دانش بنیان است.

به گزارش فارس، در همین راستا تعاونی دانش بنیان، شرکت  یا موسسه خصوصی یا تعاونی است که به منظور هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور،تحقق اهداف علمی و اقتصادی شامل گسترش اختراع و نوآوری تشکیل می‌شود که اهداف آن جذب ایده‌ها، هم‌افزایی علم و ثروت، تجاری سازی تحقیق و پژوهش توانمندسازی دانش آموختگان برای ورود به بازار کار و حمایت، هدایت و سمت‌دهی برای نوآوری‌ها و تولید فنآوری‌های برتر تشکیل شده است.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول