اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دفاع مقدس صورت می‌گیرد

افتتاح نمایندگی میراث فرهنگی در 3 شهرستان آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همزمان با هفته دفاع مقدس در هشترود، قره‌آغاج و چاراویماق راه‌اندازی می‌شود.

افتتاح نمایندگی میراث فرهنگی در 3 شهرستان آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی نمایندگی قره‌آغاج، هشترود و چاراویماق به عنوان اداره میراث فرهنگی شهرستان هشترود خبر داد.

وی در جلسه گروه کاری میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان هشترود افزود: این نمایندگی همزمان با هفته دفاع مقدس در شهرستان هشترود افتتاح می‌شود.

محمدی در خصوص ارائه تسهیلات مورد نیاز سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه گفت: سازمان میراث فرهنگی بر اساس اطلاعات علمی، فرهنگی و اجتماعی مبادرت به جذب سرمایه‌گذار می‌کند که تمام اقدامات در این زمینه بر اساس قانون مناطق نمونه گردشگری صورت می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تصریح کرد: برخی از سرمایه‌گذاران پس از اخذ مجوز و ساخت و سازهای جزئی، مجوز را با قیمت کلان به فروش می‌رسانند که نباید اجازه داد این اتفاق رخ دهد.

محمدی اضافه کرد: سیاست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی آشنایی و راهنمایی سرمایه‌گذاران در زمینه صحیح سرمایه‌گذاری است و اگر سرمایه‌گذاری در زمینه‌ای از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نبوده و یا موجبات اشتغالزایی مستقیم یا غیر مستقیم را فراهم نکند، به سرمایه‌گذاران اطلاع داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت اعتبارات کافی را برای توسعه زیرساخت‌ها در قلعه ضحاک و سد سهند از شهرستان هشترود فراهم می‌کند و سرمایه‌گذاران می‌توانند با مجوزهای این سازمان نسبت به راه‌اندازی سفره‌خانه‌های سنتی، کمپ گردشگری و رستوران در این مناطق اقدام کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت و اولویت سرمایه‌گذاری در مناطق نمونه گردشگری استان، از تکمیل طرح غار آبی آق‌بولاغ در سال 91 خبر داد و گفت: با تخصیص هزینه‌های مورد نیاز، این طرح هم‌اکنون به صورت رمپ در حال اجراست.

محمدی در ادامه از آمادگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان برای برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در شهرستان هشترود، در شهریور ماه سال‌جاری و همزمان با هفته دولت و دفاع مقدس خبر داد.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول