اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار آذربایجان‌غربی انجام شد

کلنگ‌زنی سیلوی 30 هزار تنی تکاب

خبرگزاری فارس: کلنگ احداث سیلوی 30 هزار تنی تکاب با حضور استاندار آذربایجان‌غربی به زمین زده شد.

کلنگ‌زنی سیلوی 30 هزار تنی تکاب

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده پیش از ظهر امروز در سفر به شهرستان تکاب اظهار داشت: با توجه به اینکه استان آذربایجان‌غربی قطب کشاورزی بوده و از نظر کشت گندم در سطح قابل قبولی است، از این رو باید در راستای ساخت سیلوی گندم برنامه‌ریزی کرد.

وی ساخت سیلوی گندم در تکاب را ظرفیت جدیدی در ذخیره‌سازی گندم خواند و افزود: انتظار می‌رود این پروژه بزرگ با همکاری پیمانکاران و نظارت مسئولان در زمان تعیین شده به بهره‌برداری رسیده و به مجموعه سیلوهای ذخیره‌سازی گندم در استان اضافه شود.

جلال‌زاده ادامه داد: با توجه به اینکه این سیلو در مسیر شهرهای دیوان‌دره، بیجار و تکاب قرار دارد، از این رو می‌تواند گندم تولید شده در این شهرستان‌ها را نیز ذخیره کند.

این سیلو در مساحت دو  هکتار و ظرفیت ذخیره‌سازی 30 هزار تن گندم با تصویب کارگروه اشتغال استان ساخته می‌شود و برای احداث آن 20 میلیارد ریال تسهیلات بانکی اختصاص یافته است.

شایان ذکر است، سالانه 50 هزار تن گندم از مزارع شهرستان تکاب برداشت می‌شود که 37 هزار تن از آن در سیلوهای مختلف ذخیره‌سازی می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید آسفالت و بتن شهرداری تکاب

جلال‌زاده در ادامه سفر خود با کلنگ‌زنی پروژه‌ کارخانه تولید آسفالت و بتن تکاب گفت: بهره‌برداری و تکمیل سریع پروژه‌ها نیازمند نظارت دقیق بر مراحل مختلف اجرایی پروژه است.

وی ادامه داد: باید با کار کارشناسی و نظارت‌های دقیق کار ساخت این پروژه هرچه سریع‌تر انجام شده و نیازهای عمرانی شهرداری تکاب تامین شود.

پروژه سایت مهر شهرداری تکاب با مساحتی بیش از پنج هزار هکتار در کیلومتر شش جاده تکاب – بیجار در حال احداث است و در این کارخانه آسفالت، دانه‌بندی شن و ماسه، تولید بتن آماده و قطعات بتنی تولید می‌شود.

ظرفیت اسمی این سایت، تولید 100 تن شن و ماسه در ساعت، 120 تن آسفالت و 60 تن بتن آماده است.

بازدید استاندار از روند احداث مصلی تکاب

استاندار آذربایجان‌غربی در بازدید از روند توسعه و مقاوم‌سازی مصلی بقیة الله (عج) این شهرستان بیان کرد: باید با ارائه مشاوره‌های دقیق و کارشناسانه روند توسعه و مقاوم‌سازی این پروژه در کوتاهترین زمان ممکن به اتمام برسد.

شایان ذکر است، این پروژه در مساحت دو هکتار و 300 مترمربع زیربنا در حال ساخت است و از 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول