اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندار خراسان‌شمالی خبر داد

ممنوعیت استفاده از 7 وسیله در شهربازی‌های خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان‌شمالی اعلام کرد: هفت وسیله بازی در شهربازی‌های این استان پلمپ شد.

ممنوعیت استفاده از 7 وسیله در شهربازی‌های خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان‌شمالی، علی‌اصغر رضازاده گفت: در راستای اهمیت استانداردسازی تجهیزات شهربازی و پیرو بازرسی‌های صورت گرفته طی تیرماه سال جاری تعداد هفت وسیله بازی به دلیل عدم انطباق با استانداردهای مربوطه در شهرهای بازی استان از چرخه استفاده خارج شد.

وی افزود: در راستای وظایف نظارتی و کنترلی اداره کل استاندارد و به منظور حفظ حقوق شهروندان با هدف جلوگیری از بروز سوانح و حوادث احتمالی، طی چند روز گذشته از ادامه فعالیت هفت دستگاه و وسیله بازی غیراستاندارد که چهار دستگاه مربوط به شهربازی شهرستان اسفراین، دو دستگاه شیروان و یک دستگاه آشخانه بوده جلوگیری به عمل آمده است.

رضازاده گفت: طی بازرسی‌های گذشته موارد عدم تطابق با استانداردهای ملی اجباری همراه با جزئیات موارد نقص برای اصلاح به راهبران شهربازی‌ها و مسئولان ذی‌ربط اعلام شده است.

وی اظهار کرد: این دستگاه‌ها به علت عدم رفع نواقص، پایان مهلت‌های قانونی و عدم توجه راهبران به اخطارهای داده شده پلمپ شده است و تا زمان اخذ تأییدیه استاندارد از دسترس عموم خارج هستند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان‌شمالی افزود: در آخرین بازرسی از شهربازی شهرستان بجنورد در فروردین ماه سال جاری، مواردی از نقص مشاهده و به راهبر مربوطه اعلام شده است و پس از اعلام آمادگی و رفع نواقص توسط راهبر هم‌اکنون در حال بازرسی مجدد از جانب شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در صورت گزارش عدم انطباق هر کدام از تجهیزات با توجه به پایان مهلت‌های قانونی داده شده، بدون وقفه زمانی دستگاه نامنطبق با استاندارد، مطابق تبصره چهار ماده 9 قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد پلمپ و تا زمان اخذ تأییدیه استاندارد از دسترس خارج می‌شوند.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول