اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز مین‌زدایی استان کرمانشاه خبر داد

وجود 700 هزار هکتار اراضی آلوده به مین در کرمانشاه

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز مین‌زدایی استان کرمانشاه گفت: از مجموع 700 هزار هکتار اراضی آلوده به مین در استان کرمانشاه، 600 هزار هکتار آن در سه شهرستان غرب استان قرار دارد.

وجود 700 هزار هکتار اراضی آلوده به مین در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسین پروین در همایش آگاه‌سازی خطرات مین و مواد منفجره در جمع بخشداران و دهیاران شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب، سرپل‌ذهاب و بخش ازگله در حضور مسئول مرکز مین‌زدایی کشور در تالار غدیر قصرشیرین برگزار شد اظهار کرد: از سال 67 تا سال 90 سالیانه بیش از 131 تلفات انسانی ناشی از انفجار مین و مواد منفجره داشته‌ایم که بطور میانگین ماهیانه 11 نفر و هر سه روز یک نفر قربانی انفجار مین شده‌اند.

پروین تصریح کرد: کار پاکسازی اراضی آلوده به مین در یک بازه زمانی انجام شده و عوامل پاکسازی با اهدای جان خود توانستند امنیت و آرامش کنونی را برای ما به ارمغان بیاورند.

فرماندار قصرشیرین مین‌زدایی را یکی از مسائل با اهمیت جهان دانست و افزود: خوشبختانه کشور ما در زمینه پاکسازی اراضی آلوده به مین از کشورهای پیشرو است.

وی افزود: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تشکیل مرکز مین‌زدایی کشور اقدامات مهمی در جهت مین‌زدایی و خنثی‌کردن مواد منفجره به جا مانده از جنگ تحمیلی انجام داده که در این راستا تلاش‌های آنان بسیار حایز اهمیت و قابل تقدیر است.

محمد زین‌العابدینی نیز گفت: امسال شش هزار و 84 هکتار از اراضی آلوده به مین استان پاکسازی می‌شود.

زین‌العابدینی افزود: بعد از هشت سال دفاع مقدس و فروکش شدن جنگ تحمیلی کشورمان با چهار میلیون و 200 هزار هکتار اراضی آلوده به مین و مواد منفجره روبه‌رو شد که از این میزان 700 هزار هکتار آن معادل 17 درصد در استان کرمانشاه قرار داشت.

وی تصریح کرد: با تلاش‌ها و اقداماتی که انجام شد و با افزایش تعداد مجریان و شرکت‌های پاکسازی و با سیاست مدیر مرکز مین‌زدایی در سال گذشته 13 هزار و 948 هکتار از اراضی پاکسازی شد و اراضی باقی‌مانده نیز امسال پاکسازی خواهد شد.

مدیر مرکز مین‌زدایی استان کرمانشاه گفت: از مجموع 700 هزار هکتار اراضی آلوده به مین استان کرمانشاه، 600 هزار هکتار آن در سه شهرستان قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب قرار دارد که بخش مهم از آن پاکسازی شده ولی از مجموع اراضی باقی‌مانده و پاکسازی نشده شش هزار هکتار آن در غرب استان کرمانشاه است.

وی تعداد مین‌های مکشوفه در مناطق آلوده را از سال 85 تا سال 90 در مجموع 380 هزار و 750 عدد و در سال گذشته 143هزار و 279 عدد اعلام کرد و افزود: تا پایان سال 90 در مجموع 121 نفر از افراد پاکسازی جانباز و 25 نفر شهید شدند ضمن اینکه از ابتدای سال 91 تاکنون نیز دو نفر شهید و چهار نفر جانباز شده‌اند.

زین‌العابدینی اظهار کرد: تا پایان سال 90 تعداد حوادث رخ داده بر اثر انفجار مین‌های به جای مانده از جنگ تحمیلی در سطح استان کرمانشاه را دو هزار و 907 مورد اعلام کرد که در این حوادث هزار و 916 نفر مجروح و 991 نفر کشته شدند.

گفتنی است، در این مراسم ضمن اینکه کتابچه، دفترک و پمفلت‌های آموزشی در بین حاضران توزیع شد، آموزش‌های لازم در زمینه آگاه‌سازی خطرات مین و مواد منفجره توسط یکی از اساتید برجسته به شرکت‌کنندگان ارائه گردید و همچنین از نمایشگاه آگاه‌سازی خطرات مین و مواد منفجره در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قصرشیرین بازدید شد.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول