اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان خبر داد:

معرفی 480 میلیارد ریال طرح کشاورزی به بانک‎های گلستان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان از معرفی بیش از 480 میلیارد ریال طرح کشاورزی به بانک خبر داد و گفت: حدود 40 میلیارد ریال تسهیلات در این بخش پرداخت شده است.

معرفی 480 میلیارد ریال طرح کشاورزی به بانک‎های گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رضا غلامی پیش از ظهر امروز در دوازدهمین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اظهار داشت: تاکنون این کارگروه حدود 50 درصد اعتبارات را به شهرستان‎ها تخصیص داده و بیش از 90 درصد طرح‎ها تعریف شده است.

وی از شتاب‎بخشی پرداخت تسهیلات بانکی به طرح‎های کشاورزی استان خبر داد و تصریح کرد: با یکپارچه‎سازی که در این زمینه صورت گرفته طی دو ماه آینده به سمت عملیاتی شدن طرح‎ها پیش خواهیم رفت.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان نقش مدیران را در شناسایی ظرفیت شهرستان‎ها مهم خواند و خاطر نشان کرد: مدیران اگر فارغ از منابع به موضوعات فکر کنند یقینا ظرفیت‎های زیادی ایجاد می‌شود و بانک اطلاعاتی خوبی برای ظرفیت‎ها تشکیل می‎شود.

غلامی با بیان اینکه حرکت خوبی در بخش توسعه بخش کشاورزی در استان شکل گرفته است ابراز داشت: اراضی مستعد، منابع آبی و نیروی انسانی سه مؤلفه‎ای هستند که استان از آن برخوردار بوده و می‎تواند در رشد اشتغال کارآمد باشد.

وی اذعان کرد: کارگروه توسعه بخش کشاورزی جای ارزیابی است و استان باید محک بخورد و با تلاش‎هایی که در این کارگروه صورت گرفته ان‌شاءالله سربلند بیرون خواهیم آمد.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان هدف از کارگروه توسعه بخش کشاورزی را ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت‎های پنهان این بخش یاد کرد و افزود: یکی از ظرفیت‎های بالقوه گلستان با توجه به اینکه سهم زیادی در تولید ناخالص داخلی و اشتغال دارد، توسعه بخش کشاورزی است.

غلامی متذکر شد: باید از ظرفیت 110 هزار بهره‎بردار زراعت و بیش از 200 هزار بهره‎بردار مرتبط با بخش کشاورزی که از مزایای خوب استان تلقی می‎شوند بهره‎مند شد.

وی یادآور شد: از روز اول که این کارگروه به صورت هفتگی کار خود را با قوت و جدیت آغاز کرد تا به حال زیرساخت‎های زیادی را تشکیل داده است.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان اضافه کرد: برای نخستین بار حداقل مقیاس‎های تولید اقتصادی در بخش زراعت، اراضی دیم و آبی، باغات، دامداری و ... به تصویب رسیده و در این راستا تعاونی‎ها نیز فعال شدند.

غلامی به تکلیفی که بر عهده ادارات در زمینه توسعه بخش کشاورزی گذاشته شده اشاره و خاطر نشان کرد: شناسایی و ساماندهی بیکاران از طریق ادارات کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تامین آب اراضی از طریق ادارات آب، همچنین شناسایی ظرفیت‎های بخش کشاورزی از طریق جهاد کشاورزی مورد پیگیری قرار گرفته و این کارگروه به طور متمرکز جریانات را همدل کرده تا سرعت‎بخشی در کارها صورت پذیرد.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول