اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد

آغاز آموزش معلمان ششم ابتدایی از فردا در هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: با توجه به استقرار نظام جدید آموزشی 3-3-6 که از مهرماه امسال اجرایی خواهد شد، دوره‌های توجیهی معلمان پایه دوم و ششم ابتدایی در تیرماه امسال اجرایی می‌شود.

آغاز آموزش معلمان ششم ابتدایی از فردا در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد آخوندی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: با توجه به تغییر بنیادین کتب پایه دوم و استقرار پایه جدید ششم در دوره ابتدایی، 150 مدرس برای آموزش معلمان در حال سپری کردن دوره تخصصی هستند که این تعداد کار آموزش سایر معلمان را در سراسر استان برعهده خواهند داشت.

وی ادامه داد: در نظام جدید آموزشی کتب پایه دوم تغییر اساسی خواهند داشت و هم‌چنین کتب پایه ششم که پایه جدید تحصیلی در مقطع ابتدایی است آماده بوده و در شهریورماه توزیع خواهند شد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان کار آموزش نخستین گروه که مربوط به درس ریاضی است از چهارم تیرماه آغاز می‌شود و مدرسان دوره دیده، سایر معلمان را در قالب گرو‌ه‌های آموزشی به شیوه نظام جدید آموزش خواهند داد.

آخوندی با بیان اینکه بالغ بر 25 هزار و 500 دانش‌آموز در پایه جدید ششم ابتدایی در سراسر استان تحصیل خواهد کرد، تعداد معلمان شرکت کننده در دوره‌های آموزشی توجیهی را 3 هزار و 508 نفر اعلام کرد.

وی گفت: از این تعداد هزار و 636 معلم ویژه پایه ششم و ‌هزار و 872 معلم نیز برای پایه دوم ابتدایی با گذراندن دوره‌های آموزشی، کار تدریس دانش‌آموزان را برعهده خواهند داشت.

وی هم‌چنین با بیان اینکه آن دسته از معلمانی که به هر دلیلی در استان حضور ندارند باید در استان‌های دیگر در دوره‌های آموزشی شرکت کنند، خاطرنشان کرد: این افراد باید گواهی شرکت در دوره را به آموزش و پرورش محل اشتغال خود تحویل دهند.

آخوندی یادآور شد: به پایه ششم ابتدایی که با سرفصل‌های کتب پنجم اداره می‌شود دو درس جدید به نام "کار و فن‌آوری" و هم‌چنین "تفکر و پژوهش" اضافه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در پایان با اشاره به آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف تحصیلی، اظهار داشت: سال گذشته 28 هزار دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کردند کو امسال با توجه به اینکه هنوز ثبت‌نام دانش‌آموزان در حال انجام است نمی‌توان آمار دقیقی از میزان جمعیت دانش‌آموزی در پایه اول ابتدایی ارائه کرد.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول