اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل دفتر مدیریت بیمارستانی وزارت بهداشت

تخصیص اعتبار ویژه برای طرح دیابت شهری

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اعتبار ویژه‌ای برای طرح دیابت شهری تخصیص داده شده است.

تخصیص اعتبار ویژه برای طرح دیابت شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید رواقی ظهر امروز در سمینار کشوری دیابت شهری ‌در کرمان اظهار داشت: دیابت بیماری شایعی است که موجب از دست دادن کیفیت زندگی، خدمات و ... می‌شود.

وی با اشاره به برنامه وزارت بهداشت در زمینه غربالگری دیابت در کشور افزود: اعتبار مشخصی به این طرح تخصیص داده شده که برنامه جامع و ویژه‌ای برای حوزه معاونت بهداشتی و درمانی آمده و معتقدیم که با توجه به شیوع و بروز دیابت، این بیماری باید کنترل شود.

رواقی تصریح کرد: همه باید به دیابت اهمیت ‌دهند و برنامه در نظر گرفته شده در این راستا به طور صحیح توسط دانشگاه‌های پایلوت در کشور انجام شود تا تخصیص اعتبار برای این برنامه ادامه داشته باشد.

وی ابراز داشت: در غربالگری دیابت شهری هدف این بود که بیماران سطح یک دیابت شناسایی شوند و از تمام توانایی‌های بهداشتی در این زمینه استفاده و قابلیت پیگیری بیماران را داشته و آنها را به سطح دو انتقال دهیم.

رواقی خاطرنشان کرد: باید برای غربالگری و کنترل دیابت در کشور خدمات‌دهی جامع‌تری داشته و سرویس‌دهی را تسهیل کنیم تا بیماران راحت بوده و برای مراجعه و درمان مشکلی نداشته باشند.

وی بیان داشت: به ساز و کار مدیریتی و اجرایی در کشور برای ارجاع بیمار به مراکز درمانی نیاز داریم و باید بتوانیم بیماران را پیدا کنیم و در نظام کشوری ما بیماران نشان داشته باشند.

رواقی عنوان کرد: در سمینار امروز و فردا برنامه این است تا برای فعالیت‌ها، خدمات و نیازهای سطوح یک، دو و سه بیماری دیابت تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول