اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری گیلان خبر داد

برگزاری جشنواره "از ایده تا بداهه" در گیلان

خبرگزاری فارس: مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری گیلان از برگزاری سومین جشنواره تخصصی بازیگری "از ایده تا بداهه" از 25 تا 29 تیرماه جاری در این استان خبر داد.

برگزاری جشنواره "از ایده تا بداهه" در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد پورجعفری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ایده برگزاری جشنواره از ایده تا بداهه را از استان گیلان دانست و اظهار کرد: سال گذشته 90 نفر در جشنواره مذکور شرکت کردند.

وی از برگزاری سومین جشنواره تخصصی بازیگری از ایده تا بداهه از 25 تا 29 تیرماه جاری در این استان خبر داد و افزود: شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره به دو برابر افزایش یافته‌اند.

پورجعفری با بیان اینکه جشنواره از ایده تا بداهه در دو بخش هنرجویی و حرفه‌ای برگزار می‌شود، تصریح کرد: تعداد 156 نفر در بخش هنرجویی و 20 نفر در بخش حرفه‌ای ثبت‌نام کرده‌اند.

دبیر جشنواره از ایده تا بداهه، ثبت‌نام کنندگان را از شهرهای رشت، انزلی، لاهیجان و فومن عنوان کرد و گفت: 30 نفر به بخش داوری راه یافتند و 22 نفر از این تعداد در بخش هنرجویی و هشت نفر در بخش حرفه‌ای هستند.

وی بازبینی آثار را توسط فرهاد پاک‌سرشت، مهدی یوسفی‌زاده و محمد پورجعفری ذکر کرد و یادآور شد: نشست تخصصی بازیگری با حضور محمودرضا رحیمی و نشست تخصصی تاتر کاربردی با حضور رحمت امینی مدیر حوزه هنری کشور در جشنواره ایده تا بداهه برگزار می‌شود.

پورجعفری با اشاره به حضور بهروز بقایی مهمان ویژه جشنواره از ایده تا بداهه، خاطرنشان کرد: بخشی از جشنواره به صورت بداهه از طرف داوران انتخاب شده و بررسی می‌شود.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری گیلان به اجرای جشنواره از ایده تا بداهه در سال جاری در همدان اشاره کرد و افزود: استان همدان با الگوبرداری از جشنواره مذکور در گیلان، جشنواره از ایده تا بداهه را برگزار می‌کند.

وی بخشی از نمایش‌ها در جشنواره از ایده تا بداهه را به صورت انفرادی عنوان کرد و گفت: جشنواره از ایده تا بداهه فرصتی برای شناسایی هنرجویان است و امیدواریم این جشنواره به صورت ملی در گیلان برگزار شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول