اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

تأثیرات غرب آسیب‌های جدی را به فرهنگ وارد کرده است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: در مسائل فرهنگی هنری نباید مرعوب تفکرات غربی شویم چرا که در این عرصه آسیب‌های جدی وارد کرده است.

تأثیرات غرب آسیب‌های جدی را به فرهنگ وارد کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید صبح امروز در شورای هماهنگی امور فرهنگی خارج از کشور خراسان جنوبی خواستار ایجاد هماهنگی‌های لازم در این شورا برای اعزام گروه‌های مختلف فرهنگی و هنری به خارج از کشور شد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی یک استان فرهنگی است، اظهار کرد: این منطقه از سابقه کهن فرهنگی برخوردار است که ما به آن افتخار می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی موسیقی مقامی و ورزش باستانی را از جمله امور برجسته فرهنگی و هنری این منطقه دانست و گفت: باید در راستای تقویت مبانی درست فرهنگی هنری این استان تلاش شود.

رشید افزود:‌ همچنین باید از بضاعت و توانمندی این استان برای تبیین امور فرهنگی و ترویج سنت حسنه‌ای که ریشه توحیدی دارد، استفاده بهینه شود.

وی ادامه داد: ‌تقویت برخی از مظاهر فرهنگی و هنری مناطق مختلف سبب تقویت همبستگی و ایجاد نشاط و غرور مثبت در افراد جامعه می‌شود و این مورد باید مورد توجه مسئولان مربوط قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: البته در طرف دیگر باید از غلوگویی در این مسائل پرهیز شود چرا که سبب می‌شود کاستی‌ها دیده نشود و این آغاز یک انحراف است؛ ما باید به گذشته خود افتخار کنیم اما نباید در این مسائل بمانیم؛ همچنین باید از این تجربه کهن برای ساخت آینده‌ای روشن استفاده کنیم.

رشید تصریح کرد: در مسائل فرهنگی باید با فکری عمیق بیاندیشیم و با استفاده از ظرفیت‌ها و بسترهای مناسب فرهنگی به سوی آینده‌ای روشن پیش برویم.

*از تعریف و تمجیدهای خارج از مبنا دوری کنید

وی با بیان اینکه باید از تعریف و تمجیدهای خارج از مبنا دوری کرد، افزود: ما برجستگی‌های فرهنگی داریم اما آسیب‌هایی نیز در این بخش وجود دارد که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در مسائل فرهنگی هنری نباید مرعوب مسائل حاشیه‌ای شویم، تصریح کرد: حسن کار در این است که مسائل فرهنگی هنری بر پایه تعالیم انسان‌ساز اسلام استوار شود.

رشید اتصال به تفکر حوزوی را شرط لازم برای موفقیت مجموعه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: هر چه در مجموعه‌های مختلف تفکر حوزوی و روحانیت اصیل حکمفرما بوده موفقیت‌های بیشتری حاصل شده است.

وی افزود: استقرار مرکز ارتباطات اسلامی در استان مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول