اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان خبر داد

صدور مجوز 30 مرکز ترک اعتیاد جدید در اصفهان

خبرگزاری فارس: دبیر شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: در حال حاضر 25 مرکز ترک اعتیاد از سوی سازمان بهزیستی مجوز دریافت کرده‌اند که به زودی مجوز 30 مرکز دیگر صادر و مشغول به فعالیت می‌شوند.

صدور مجوز 30 مرکز ترک اعتیاد جدید در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،‌ نبی الله شاه محمدی ظهر امروز در همایش 3500 نفر از بهبودیافتگان از اعتیاد استان اصفهان اظهار کرد: شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر استان اصفهان براساس سیاست‌های ابلاغی ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری با ریاست استاندار اصفهان و تلاش و همکاری دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و مسئولان شهرستان‌ها اقدام به سیاست‌های راهبری ترک اعتیاد در استان کرده است.

وی با بیان اینکه بهترین روش درمانی ترک اعتیاد را از طریق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اعمال کرده‌ایم، افزود: اکنون تعداد 25 مرکز اقامتی ترک اعتیاد از طریق سازمان بهزیستی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند که  برابر پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی صادر شده فعالیت می‌کنند.

دبیر شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان همچنین از صدور فعالیت 30 مرکز اقامتی ترک اعتیاد در استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: این مراکز طبق فراخوان و طی کردن شرایط موفق به اخذ مجوز می‌شوند.

وی ادامه داد: 50 مرکز نیز در استان از طریق فرمانداری‌ها مشغول هستند که جزو تشکل‌های فعال در حوزه درمان و بازپروری اعتیاد هستند و برابر مصوبات جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پس از طی کردن شرایط اولیه مجوز فعالیت یک‌ ساله دریافت می‌کنند.

شاه محمدی به مراکز ترک اعتیاد بانوان اشاره کرد و گفت: فقط دو مرکز اقامتی ترک اعتیاد بانوان در اصفهان وجود دارد که در یکی از مراکز 32 نفر و در دیگری 15 نفر در حال ترک و 150 نفر نیز ترخیص شدند.

وی در مورد نظارت، کنترل و ارزیابی این مراکز اضافه کرد: کمیته‌ای متشکل از سازمان بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، اداره کل امور نمایندگان و فرمانداران شهرستان‌ها، تشکیل شده است.

دبیر شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اضافه کرد: این کمیته با هدف جلوگیری از سلیقه‌های شخصی و گروهی و نیز نظارت بر نواقص موجود در مراکز فعالیت می‌کند.

وی همچنین درباره اشتغال‌زایی بهبودیافتگان و بیمه کردن خانواده‌های این معتادان نیز گفت: مکاتبات لازم در این راستا با دستگاه‌های مربوطه به عمل آمده است.

شاه محمدی با بیان اینکه این شورا درصدد ارتباط با خیران به منظور حمایت و راه‌اندازی مراکز اشتغال از افراد بهبود یافته از اعتیاد است، گفت: میثاق‌نامه‌ای بین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دستگاه‌های مرتبط در امر درمان افراد معتاد تهیه شده است.

وی ادامه داد: ساماندهی مراکز اقامتی و درمانی بازپروری اعتیاد یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط کمیته تخصصی و مشارکت مردمی است.

در پایان این همایش بهبودیافتگان از دام اعتیاد بیانیه‌ای را در 10 بند قرائت کردند که از سوی نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه درمان و بازپروری از اعتیاد صادر شده است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول