اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام بزرگواری:

کلی‌گویی‌ها چاره‌ساز مقابله با معضلات اجتماعی نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی گفت: کلی‌گویی‌ها چاره‌ساز مقابله با معضلات اجتماعی نیست.

کلی‌گویی‌ها چاره‌ساز مقابله با معضلات اجتماعی نیست

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه گزارش مسئولان نیروی انتظامی و ارشاد در مجلس در زمینه مقابله با معضلات اجتماعی بیشتر کلی‌گویی بود تا چاره‌جویی، اظهار کرد: امروز به جای کلی‌گویی در این عرصه نیاز به ارائه راهکار سازنده داریم.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید راهکارهای عملی ارائه شود تا بتوانیم به طور اصولی ناهنجاری‌های کنونی را که به جامعه آسیب جدی وارد کرده از سر راه نسل جوان و نوجوان برداریم.

بزرگواری به اقدامات نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: البته نیروی انتظامی تا آن جا که قانون اجازه داده به وظیفه خود عمل کرده ولی در جاهایی که قانون دست این نیرو را بسته پا فرا نگذاشته به همین خاطر نمی‌توان در چنین مواردی نیروی انتظامی را محکوم به کم‌کاری کرد.

وی به لزوم همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی با نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: مجلس نیز وظیفه‌ای سنگین بر عهده دارد و باید با در اختیار قرار دادن ابزارهای قانونی و راهکارهای عملی دست نیروی انتظامی را برای برخورد با این پدیده‌های آسیب‌زا و مخرب باز بگذارد.

این نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قوانینی که هست حقیقتا در برخی مواقع ابهام دارد و آن‌گونه که باید و شاید دست‌ها را برای برخورد هدفمند باز نگذاشته است تا دستگاه‌های مجری از جمله نیروی انتظامی قاطعانه‌تر و شفاف برخورد کنند.

بزرگواری برخورد فیزیکی را بدترین حالت مقابله با معضلات اجتماعی دانست و گفت: در برخورد با تهاجم فرهنگی باید از نظرات کارشناسان فن از جمله بیانات رهبری در این زمینه استفاده مطلوب کرد.

این کارشناس فرهنگی به وظایف دستگاه‌های مختلف از جمله نهادهای فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی از برنامه‌های فرهنگی این دستگاه‌ها اشاعه‌دهنده معضلات است و نتوانسته‌اند آن‌گونه که در شأن نظام اسلامی بوده وظایف خویش را انجام دهند.

بزرگواری با انتقاد شدید از برخی دستگاه‌های فرهنگی که باید در خط نخست مقابله با تهاجم فرهنگی قرار داشته باشند، تصریح کرد: این دستگاه‌ها که ارشاد اسلامی یکی از آن‌ها به شمار می‌رود یا ابزار مقابله را ندارند و یا این‌که اهمیت زیادی به این مقوله نمی‌دهند.

نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی و چرام در مجلس با اظهار این سخن که این نهادها از جمله ارشاد اسلامی اتاق فکر قوی برای کارشناسی این موضوعات ندارند، خاطرنشان کرد: اکنون فیلم‌هایی توسط همین دستگاه‌ها در کشور اکران می‌شوند که آثار منفی و گمراه‌کننده دارند و انسان از نمایش آن‌ها متعجب می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول