اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی نیر خبر داد

افزایش 20 درصدی تولید عسل در نیر

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نیر از افزایش 20 درصدی تولید عسل در شهرستان خوش آب و هوای نیر خبر داد.

افزایش 20 درصدی تولید عسل در نیر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رسول حمزه‌ای عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه کندوی عسل در شهر نیر اظهار داشت: در حال حاضر در این شهرستان چهار هزار و 500 کندوی عسل موجود است که به نظر می‌رسد با افزایش بارندگی‌ها و پوشش گیاهی مناسب 95 تن عسل تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی متوسط تولید از هر کندو را در نیر 20 کیلوگرم توصیف کرد و افزود: متوسط تولید استان 21 کیلوگرم است که نیر در تولید عسل رتبه چهارم استان اردبیل را دارد.

حمزه‌ای تعداد شاغلان این صنعت را 121 نفر اعلام کرد و ادامه داد: با هدف توسعه زنبورستان‌های نیر تا سقف 30 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی نیر همچنین ضرورت مدرن‌سازی کندوهای عسل را ضروری اعلام کرد و بیان داشت:‌ در این زمینه آموزش‌های لازم به زنبورداران ارایه شده است.

 

کاهش 50 درصدی تولید زردآلو در مشگین‌شهر

به گزارش فارس، مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر نیز از کاهش 50 درصدی زردآلو و آلبالو در شهرستان مشگین‌شهر نسبت به سال گذشته خبر داد.

احمد معصومی علت این کاهش را خسارات وارده تگرگ و بارندگی‌های سه ماهه فصل بهار اعلام کرد و گفت: تغییرات ناگهانی هوا سبب شده تا بسیاری از درختان در فصل شکوفه‌دهی و باردهی با مشکل جدی روبه‌رو شوند.

وی پیش‌بینی کرد: با ادامه برداشت زردآلو، آلبالو و گیلاس در باغات مشگین‌شهر حدود هفت هزار تن از این محصولات استحصال شود.

معصومی با بیان این‌که یک‌هزار هکتار از باغات منطقه به کشت این سه نوع محصول اختصاص یافته است، تصریح کرد: مشگین‌شهر با داشتن 15 هزار هکتار باغ میوه، 75 درصد محصولات سردرختی استان اردبیل را تولید و سالانه 300 هزار تن میوه را روانه بازار مصرف می‌کند که در بین محصولات این شهرستان سیب و انگور از شهرت ملی و حتی جهانی برخوردار است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول