اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی‎وحرفه‎ای گلستان خبر داد

اجرای طرح مهندسان فردا برای 10 هزار گلستانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی‎وحرفه‎ای گلستان گفت: 10 هزار گلستانی در طرح مهندسان فردا در 12 رشته آموزش می‎بینند.

اجرای طرح مهندسان فردا برای 10 هزار گلستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ابوطالب جلالی صبح امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار داشت: برای گسترش آموزش‎های فنی‎وحرفه‎ای در بین همه اقشار و آماده‎سازی نوجوانان و جوانان در مسیر شغل آینده، بحث مهندسان فردا را در دستور کار قرار داده‎ایم.

وی با اشاره به اینکه این طرح به صورت ملی برگزار می‎شود اذعان کرد: در همین راستا قصد داریم 10 هزار نفر در 12 رشته را در گلستان آموزش دهیم.

جلالی با اشاره به اینکه طرح مهندسان فردا به طرح مسئله‌محور نیز نامگذاری شده است خاطر نشان کرد: در این طرح به دنبال این هستیم تا ذهن افراد را در زمینه شغل‎های مهارتی حساس و درگیر سازیم.

مدیرکل فنی‎وحرفه‎ای گلستان تصریح کرد: در فاز اول این طرح که در طول تابستان برگزار می‎شود آموزش‎ها را برای 2 هزار نفر گلستانی از سنین ابتدایی تا راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه برنامه‎ریزی کرده‎ام.

وی با تاکید بر اینکه علاقمندان تا 25 تیرماه فرصت دارند برای ثبت‌نام این آموزش به سایت فنی‎وحرفه‎ای گلستان مراجعه کنند ابراز داشت: آموزش‎های تحت عنوان سازه‎های ماکارونی، فناوری اطلاعات، ربات مسیریاب، ربات جنگجو، طراحی سایت و نفوذگری در شبکه و ... برای علاقمندان ارائه می‎شود.

جلالی با بیان اینکه برخی از این آموزش‎ها جنبه کارگروهی دارد اذعان کرد: با تمرین کارگروهی به ترویج فرهنگ مهارت کمک می‎شود تا بیشتر از اینکه جوانان وارد حوزه نظری شوند کار را به صورت تکنیسین فراگیرند.

مدیرکل فنی‎وحرفه‎ای گلستان افزود: طول این دوره‎ها 50 ساعت به صورت حضوری و 40 ساعت به طور غیرحضوری است که برای آموزش‎های غیرحضوری نیز بسته‎های آموزشی در اختیار افراد قرار می‎گیرد.

وی یادآور شد: در طرح مهندسان فردا در واقع یک مدل پارک مهارت را دنبال می‎کنیم و همه اجازه ورود دارند و دسترسی همگان را برای آموزش‎ها آسان کرده‎ایم.

جلالی با تاکید بر این مسئله که اعتبار خوبی برای این مسئله تخصیص پیدا کرده است گفت: فرصت مناسبی است تا جوانان با اصل مهارت آشنا شوند و هدف این طرح حرکت به سوی تحقق شعار هر ایرانی یک مهارت و تقویت شجاعت افراد برای مسئولیت‎پذیری است.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول