اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته جاری اجرا می‌شود

اجرای برنامه‌های آموزشی در مرکز ریحانه‌النبی

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه‌النبی (س) ارومیه گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته حجاب برنامه‌های آموزشی ویژه حجاب برای دختران اجرا می‌شود.

اجرای برنامه‌های آموزشی در مرکز ریحانه‌النبی

حجت‌الاسلام میریحیی میرفتحی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت این ایام مرکز حجاب ریحانه‌النبی در هفته جاری برنامه‌های آموزشی برای دختران مقاطع مدارس راهنمایی و دبیرستان برگزار می‌کند.

دبیر اجرایی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه‌النبی (س) ارومیه افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی خوش‌حجابی و نسیم عفاف ویژه مدارس راهنمایی و دبیرستان، برگزاری اردوهای آموزشی و مشاوره‌ای در 21 تیر ماه به مدت دو روز در ارومیه با حضور اساتید حوزه‌های علمیه قم و ارومیه برگزار می‌شود.

میرفتحی‌زاده تصریح کرد: همچنین اجرای برنامه‌های علمی، مشاوره‌ای، مشاوره خانواده، برنامه‌های تفریحی و مسابقات علمی و فرهنگی از دیگر برنامه‌های این مرکز در هفته حجاب و عفاف است.

دبیر اجرایی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه‌النبی (س) ارومیه با اشاره به اجرای برنامه زنده میزگرد حجاب، گفت: این برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته حجاب با حضور مدیر حجاب و عفاف ریحانه النبی سراسر کشور در ارومیه برگزار می‌شود.

این مسئول در ادامه با تاکید بر جایگاه حجاب و عفاف در جامعه ابراز داشت:‌ پوشش و عفاف به عنوان یک امر فطری برای حیات اجتماعی انسان ضرورت دارد و در ادیان و مذاهب الهی دارای جایگاه خاصی است.

وی با اشاره به جایگاه حیا در میزان پای‌بندی حجاب در افراد جامعه، افزود: زن مسلمان به وسیله حجاب، جایگاه و شخصیت خود را حفظ می‌کند هر چند رعایت حجاب، تنها به پوشش و لباس محدود نمی‌شود، اما یکی از ملزومات احترام به زن، موضوع حیا است که اگر حیا از جانب زن رعایت شود در مواجهه با نامحرم، ارتباطات اجتماعی، موقعیت‌هایی که برای او در جامعه به وجود می‌آید می‌تواند جایگاه خود را حفظ کند.

میرفتحی‌زاده با اشاره به ضرورت حفظ حیا در جامعه، گفت:‌ اگر جایگاه حیا از جانب زنان حفظ نشود نباید انتظار جامعه سالمی را داشت، زیرا تنها با حفظ حیا در جامعه حرمت و حریم‌ها رعایت می‌شود و حیا به عنوان رکن مهم در یک جامعه سالم تلقی می‌شود.

دبیر اجرایی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه‌النبی (س) ارومیه با بیان اینکه حجاب سرمایه مهمی برای بانوان به شمار می‌رود، اذعان داشت: حجاب، یک مسئله فرهنگی و اجتماعی بوده و باید با نگاه فرهنگی و تربیتی در ارتباط با حجاب، موجب ترویج حجاب در جامعه شد.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول