اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات استان اردبیل:

اخذ مجوز تخصصی ترخیص خودرو توسط گمرک اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: گمرک اردبیل مجوز ترخیص خودروهای خارجی را به عنوان گمرک تخصصی دریافت کرده است.

اخذ مجوز تخصصی ترخیص خودرو توسط گمرک اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصغر عباس‌زاده صبح امروز در جمع مدیران اقتصادی و بازرگانی اردبیل اظهار داشت: با کسب این مجوز یکی از نمایندگی‌های استان مجوز واردات و ترخیص خودروی خارجی با برند مازاتی را گرفته است که تاکنون چندین دستگاه خودروی خارجی نیز وارد گمرک اردبیل شده و ترخیص آن در حال انجام است.

وی این اقدام را یک منبع در‌آمدزایی برای اقتصاد استان توصیف کرد و گفت: 90 درصد ورودی هر خودرو در تمام ابعاد برای نمایندگی و گمرک در‌آمد‌زایی دارد و ما از سایر شرکت‌ها و نمایندگی‌های خودروهای خارجی درخواست می‌کنیم در صورت تمایل در این کار ورود پیدا کنند.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل با یادآوری اینکه ظرفیت گمرک اردبیل جوابگوی واردات خودروی خارجی به میزان مناسب است، خاطرنشان کرد: اخیراً متقاضیان زیادی از شهر اردبیل و سایر مناطق استان برای واردات خودروی خارجی با برند معتبر داشتیم ولی از لحاظ خرید این خودرو‌ها به دلیل آنکه در توان مالی همشهریان نیست اغلب آنها به استان‌های تهران و تبریز با قیمت‌های بیش از 600 میلیون تومان سرازیر می‌شود.

عباس‌زاده یادآور شد: راهنمایی و رانندگی نیز اخیراً از افزایش شماره‌گذاری خودروهای خارجی خبر داده به طوری که سرمایه‌گذاران و نمایندگی خودروهای خارجی نظیر تویوتا و سایر برند‌های مشهور می‌توانند از ظرفیت گمرک استان اردبیل استفاده و اقدام به واردات و ترخیص خودروهای خارجی کنند.

این مسئول به ضمانت بالای صادر شده از طریق گمرک استان برای خودروهای خارجی اشاره کرد و بیان داشت: این ضمانت‌نامه‌ها بیش از مدت تعیین شده سایر گمرکات است به طوری که گاه به دو برابر ضمانت‌نامه سایر گمرکات می‌رسد.

عدم خرید تضمینی گندم توسط دولت شایعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل نیز در این جلسه به بازدید چند روز اخیر خود از مراکز خرید گندم اشاره کرد و افزود: در این بازدیدها متوجه شدیم در منطقه مغان شایعه شده است که دولت قصد خرید تضمینی گندم را ندارد تا از این طریق واسطه‌گران و فرصت‌طلبان گندم زارعان را با قیمتی پایین‌تر خریداری کرده و به خارج از استان انتقال دهند.

ارژنگ عزیزی تاکید کرد: ما به صراحت اعلام می‌کنیم چنین چیزی صحت ندارد و ما با تمام قدرت و توان خرید تضمینی گندم را در شهرهای بیله‌سوار و پارس‌آباد آغاز کردیم و در سایر مناطق نیز همین روند ادامه پیدا می‌کند.

وی به مشکل کمبود انبار و سیلوهای ذخیره‌سازی گندم اشاره کرد و گفت: در صورتی که نیاز به حمل گندم به سایر استان‌ها به دلیل کمبود انبار و سیلوی منطقه باشد هماهنگی‌های لازم با سیلوی گیلان انجام شده است تا 30 هزار تن گندم ذخیره‌سازی شود که این ظرفیت تا 100 هزار تن نیز قابل افزایش است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل به کیفیت مناسب تولید گندم در شهرستان بیله‌سوار اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس دستور‌العمل خرید تضمینی گندم قرار است گندم زارعان با 420 هزار تومان با 4 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیر‌مفید انجام شود در حالی که افت به ثبت رسیده در خرید گندم از زارعان بیله‌سوار کمتر از 1.5 درصد است که ما به تناسب جدول خرید تضمینی تا 430 هزار تومان می‌توان گندم پاک زارعان را خریداری کرد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول