اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی:

دستگاه‌های اجرایی قصور در فعالیت‌های فرهنگی را فرافکنی نکنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های مختلف اجرایی، نباید کاستی‌ها و ضعف خود در فعالیت‌های فرهنگی را فرافکنی ‌کنند.

دستگاه‌های اجرایی قصور در فعالیت‌های فرهنگی را فرافکنی نکنند

سید محمود مرویان حسینی، ظهر امروز در حاشیه جلسه اداری استان خراسان رضوی در تالار نور مشهد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس اظهار کرد: فرهنگ عفاف و حجاب، یک فرهنگ پشتیبان، برای حضور سازنده بانوان در جامعه اسلامی و عرصه‌های مختلف فعالیتی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: عفاف و حجاب اسلامی، می‌تواند سلامت اجتماعی را برای آحاد جامعه فراهم کند و همه دلسوزان نظام و همچنین تمام دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه با تمام توان خود وارد عمل شوند.

مرویان حسینی یادآور شد: مسئله عفاف و حجاب، دارای ابعاد و ساحت‌های مختلفی است و البته نباید فراموش کرد که دستگاه‌های زیربنایی فرهنگی، در این زمینه دارای مسئولیت بیشتری هستند.

وی بیان کرد: نهادهای اداری، نیروهای انتظامی و قضایی و مجریان فرهنگی، سه ضلعی هستند که باید در مسئله عفاف و حجاب، به‌صورت جدی وارد شوند.

مرویان حسینی ادامه داد: اقدامات اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، وظیفه‌ای است که دستگاه‌های فرهنگی باید آن را عهده‌دار باشند و مقابله با جریان‌های هدایت‌شده‌ای که سعی در برهم زدن نظم حجاب و عفاف جامعه را دارند، برعهده نیروهای امنتی، انتظامی و قضایی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: شاهد هستیم که دستگاه‌های مختلف، اعم از فرهنگی و اجرایی، قصور خود در زمینه فعالیت‌های فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف را فرافکنی می‌کنند، در صورتی که باید در این زمینه، شاهد نوعی همگرایی و عزم ملی باشیم.

مرویان حسینی با اشاره به اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تاکید کرد: عمده فعالیت‌های این نهاد دراین زمینه، معطوف به اقدامات فرهنگی و پژوهشی است.

وی ادامه داد: برای مثال، کتاب عفاف و حجاب، که توسط آیت‌الله علم‌الهدی نگارش شده، توسط سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی چاپ، رونمایی و توزیع شد.

مرویان حسینی برگزاری 300 کارگاه عفاف و حجاب و برقراری ارتباط با گروه مخاطبان نوجوان را از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گسترش فرهنگ عفاف عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی ادامه داد: تولیدات فرهنگی مانند فلش‌های عفاف و حجاب، با استقبال مخاطبان مواجه شد و مبلغان دینی نیز تلاش کرده‌اند تا با گروه‌های سنی مختلف ارتباط برقرار کنند و آنها را با این فرهنگ دینی، بیشتر آشنا کنند.

مرویان حسینی تصریح کرد: وضعیت موجود عفاف و حجاب در مشهد، به‌ هیچ‌وجه راضی‌کننده نیست و این مسئله را با شبکه‌های مختلف دینی، مانند ائمه جماعات، مبلغان و مراجع عظام نیز در میان گذاشته‌ایم.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول