اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور شهری و شهرداری‌های استانداری اصفهان:

گرافیک شهری باید متناسب با نمادهای فرهنگی باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور شهری و شهرداری‌های استانداری اصفهان گفت: گرافیک شهری باید متناسب با نمادهای فرهنگی و نیازهای فیزیکی شهروندان طراحی شود.

گرافیک شهری باید متناسب با نمادهای فرهنگی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن سعیدبخش در آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه اختصاصی بین‌المللی مبلمان شهری و چهارمین نمایشگاه تخصصی خدمات شهری با بیان اینکه مبلمان شهری از جمله نیازهای مستقیم شهروندان است، اظهار کرد: موقعی مردم در حفظ مبلمان شهری کوشا هستند که بین مجری، طراح و نیز شهروندان که مخاطبان آن هستند ارتباط و نظرات آنها اعمال شود.

وی تاکید کرد: در مبلمان شهری باید به اعتقادات، مسائل فرهنگی و شرایط اقلیمی توجه ویژه‌ای شود چرا که همین توجه به مخاطب موجب می‌شود که مردم توجه بیشتری به پیرامون خود داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شهرداری‌های استانداری اصفهان تصریح کرد: شاید علت بی‌توجهی برخی از مردم نسبت به طرح‌های شهری و نیز تخریب آن برای این است که طرح‌های مبلمان شهری نتوانسته نیاز همه قشرها از جمله کودکان، نوجوانان و سالمندان را برطرف کند.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه اگر به گرافیک شهری اهمیت داده شود با توجه به موضوعات فرهنگی می‌توان فرهنگ‌سازی خوبی در این مورد برای نسل نوجوان داشته باشیم.

سعیدبخش تاکید کرد: کسانی که می‌خواهند طرحی را اجرا کنند باید المان‌هایی از گرافیک شهری متناسب با نمادهای گذشته و پیشینه آن شهر را پیاده کنند.

وی اضافه کرد: مبلمان شهری ما می‌تواند آموزه‌هایی برای نوجوانان و جوانان از طریق نمایشگاه اختصاصی بین‌المللی مبلمان و خدمات شهری برای نسل‌های بعدی ارائه دهد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شهرداری‌های استانداری اصفهان تاکید کرد: گرافیک شهری از تلفیق گرافیک و معماری ایجاد شده است و براساس نیازهایی درون شهرها باید طراحی ارائه شود که به مبلمان شهری نزدیک باشد.

وی تصریح کرد: یکی از خصوصیات مهم مبلمان شهری این است که باید براساس نیازهای فیزیکی شهروندان طراحی شود و در این خصوص باید توجه بیشتری به نیازهای روحی و روانی شهر داشت.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول