اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه بهار:

امسال اعتبارات بقاع متبرکه بهار 5 برابر رشد دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بهار از رشد پنج برابری اعتبارات اماکن مذهبی و بقاع متبرکه شهر بهار در سال جاری خبر داد.

امسال اعتبارات بقاع متبرکه بهار 5 برابر رشد دارد

حجت‌الاسلام سید علی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 25 مورد تنظیم و تجدید اسناد اجاره را با مستأجران شهرستان بهار داشتیم و در شهر لالجین نیز هشت نفر برای نخستین بار برای تجدید سند اجاره به اداره اوقاف بهار مراجعه کردند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در شهر لالجین در زمینه عدم پرداخت حقوق موقوفات، عنوان کرد: اینکه در سال جاری هشت مورد تجدید سند اجاره برای نخستین بار از این شهر داشتیم بسیار امر قابل توجهی است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بهار با بیان اینکه در سال گذشته در شهرستان بهار تنها شش مورد تنظیم سند اجاره موقوفات انجام شد، تصریح کرد: در سال جاری حدود 20 مورد تقاضای ثبت سند برای موقوفات و مساجد و یک مورد نیز منجر به صدور سند شده که در سال گذشته این آمار حدود 15 مورد بوده است.

وی از انجام سه مورد وقف جدید در شهرستان بهار در سال جاری خبر داد و گفت: یک مورد زمین به مساحت 2 هزار و 500 متر و به ارزش تقریبی 7 میلیون تومان در شهر مهاجران با نیت کمک به فقرا، یک وقف ایجاد مسجد و یک مورد خانه مسکونی نیز در زمینه توسعه مسجد وقف شده است.

حسینی در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی سال جاری اوقاف شهرستان بهار نیز بیان کرد: در سال جاری پس از همراهی در اجرای طرح کشوری سوگواره یاس نبوی، طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه را همزمان با سراسر کشور مورد توجه قرار دادیم که این طرح در سه بقعه شاخص شهرستان بهار در حال اجرا است.

وی با اشاره به بحث عمرانی موقوفات و امامزادگان، تصریح کرد: در این راستا امامزاده میرشمس‌الدین روستای زاغه با جمع‌آوری حدود 100 میلیون تومان کمک‌های مردمی و 70 میلیون تومان اعتبار اوقاف در حال بازسازی است که این پروژه در حال حاضر حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بهار افزود: عملیات کلنگ‌زنی پروژه بازسازی امامزاده ناصر و منصور(ع) شهر لالجین نیز به زودی به انجام می‌رسد و اعتبار آن نیز مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات اماکن مذهبی که در سال جاری از کمیته برنامه‌ریزی برای شهرستان بهار در نظر گرفته شده با رشد پنج برابری به حدود 95 میلیون تومان رسیده که سال گذشته این اعتبار حدود 20 میلیون تومان بود و بر این اساس نظرهای مساعدی را در رابطه با موقوفات، بقاع و اماکن مذهبی دیده شده است.

حسینی در پایان سخنان خود به تکمیل پروژه‌های مصلا‌های شهر بهار و لالجین هر کدام با مبلغ 40 میلیون تومان اشاره کرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول