اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه ماه رمضان

ستاد مهر برای توزیع کمک‌های خیّران در بهزیستی خلیل‌آباد تشکیل شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی خلیل‌آباد گفت: در آستانه ماه رمضان، ستاد مهر به منظور توزیع کمک‌های خیّران به افراد زیر پوشش بهزیستی در خلیل‌آباد تشکیل شد.

ستاد مهر برای توزیع کمک‌های خیّران در بهزیستی خلیل‌آباد تشکیل شد

حسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از خلیل‌آباد، اظهار کرد: جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی از خیّران شهرستان و خارج از شهر و توزیع سبد غذایی میان افراد جامعه هدف از جمله برنامه‌های ستاد مهر رمضان خلیل‌آباد است.

اسماعیلی با اشاره به پرداخت وام مشاغل خانگی و خوداشتغالی به 90 خانوار از افراد زیر پوشش بهزیستی ادامه داد: در این راستا نزدیک به 7 میلیون ریال تسهیلات به آنان پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی خلیل‌آباد افزود: رسیدگی به امور محرومان، بی‌سرپرستان، نیازمندان، ایتام، معلولان و سالمندان یکی از نیازهای جامعه بوده و از اهمیت و ویژگی خاصی برخوردار است.

وی افزود: اداره بهزیستی شهرستان خلیل‌آباد در آبان‌ماه 1383 مستقل شد و در راستای تحقق اهداف با داشتن بخش‌های حمایتی، توان‌بخشی، پیش‌گیری، مشارکت‌های مردمی و اشتغال مشغول فعالیت است.

رئیس اداره بهزیستی خلیل‌آباد در ارتباط با امور اجتماعی مددجویان شهرستان گفت: ارائه خدمات مستمر به 173 خانواده با جمعیت بالغ بر 619 نفر، ارائه خدمات مستمری ماهیانه به 93 خانواده زیر‌ پوشش با اعتباری بالغ 625 میلیارد ریال، بیمه تامین اجتماعی 40 زن سرپرست خانوار و بیمه اجتماعی صندوق روستاییان برای 289 زن سرپرست خانوار از جمله برنامه‌های این اداره در ارائه خدمات به افراد زیر پوشش است.

رئیس اداره بهزیستی خلیل‌آباد راه‌اندازی سه گروه هم‌یار زنان سرپرست خانوار و اشتغال 24 زن سرپرست خانوار، راه‌اندازی خانه فرزندان شکوفه‌های صالح و نگه‌داری 20 کودک بی‌سرپرست و بدپرست از دیگر فعالیت‌های این اداره دانست و گفت: تاکنون 11 کودک از این مجموعه ترخیص و به دامان خانواده برگشتند.

وی اظهار داشت: کمک هزینه نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست به خانواده جایگزین به صورت ماهیانه توسط این اداره انجام می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی خلیل‌آباد فعالیت 29 مهدکودک با 701 کودک روستایی و 519 کودک شهری، ارائه کمک‌های موردی در قالب هزینه درمان، هزینه‌های ضروری زندگی، تعمیر مسکن را از دیگر برنامه‌های خدماتی این اداره برای افراد زیر پوشش نام برد.

وی به خدمات توان‌بخشی به هزار و 71 معلول زیر پوشش، پرداخت کمک هزینه نگه‌داری 156 معلول شدید، پرداخت کمک هزینه نگه‌داری به 11 بیمار روانی و تحویل لوازم توان‌بخشی شامل ویلچر، عصا، تشک مواج اشاره کرد.

رئیس اداره بهزیستی خلیل‌آباد در ارتباط با اجرای طرح تنبلی چشم کودکان گفت: اجرای طرح پیش‌گیری از تنبلی چشم برای 3 هزار 500 کودک شهرستان خلیل‌آباد صورت گرفت.

وی به اجرای طرح آگاه‌سازی و پیش‌گیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی برای 6 هزار و 375 نفر که توانسته‌اند آموزش‌های لازم را فرا گیرند، اشاره کرد و ادامه داد: این طرح با محوریت پیش‌گیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی اجرا شد.

اسماعیلی در پایان به مشارکت‌های مردمی به این اداره اشاره و خاطرنشان کرد: 26 میلیون و 605 هزار ریال جمع‌آوری زکات و کمک نقدی به مبلغ 431 میلیون 991 هزار ریال به صورت کمک و مشارکت مردمی از کمک‌های خیّران در سال 90 صورت گرفت.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول