اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده پلیس ‎راه گلستان خبر داد

رشد آمار تصادفات در گلستان / میانگین سنی کشته‎شدگان زیر 30 سال است

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده پلیس ‎راه استان گلستان رشد آمار تصادفات در استان را ناراحت‌کننده خواند و گفت: در سال گذشته میزان تلفات جانی استان 396 نفر بوده که این رقم در سال جاری معادل 80 نفر گزارش شده است.

رشد آمار تصادفات در گلستان / میانگین سنی کشته‎شدگان زیر 30 سال است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی قزلسفلو پیش از ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار داشت: در سه ماهه اول سال جاری تعداد کشته‌شدگان استان 80 نفر اعلام شد که عده کمی از این افراد غیربومی و خارج از استان بوده و 36 نفر از آنها موتورسوار و 18 نفر از عابران پیاده بودند.

وی با بیان اینکه بیشترین درصد تلفات جانی مربوط به موتورسوران و عابران پیاده بوده است تصریح کرد: ارقام ارائه شده از میزان تلفات، بر اساس آمار پلیس و پزشکی قانونی است و بررسی‎ها نشان داد که سن تلفات در موتورسواران زیر 30 سال و در عابران پیاده بالای 40 سال بوده است.

جانشین فرمانده پلیس‎ راه گلستان به میزان تلفات جانی در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه تعداد کل تلفات جانی در سال گذشته 396 نفر در گلستان اعلام شد بیشترین درصد تلفات مربوط به موتورسواران و عابران پیاده بوده است که باید در این زمینه فرهنگسازی مناسبی صورت پذیرد.

قزلسفلو عنوان کرد: تعداد 170 نفر از آمار این کشته‎شدگان مربوط به موتورسواران بوده که 43 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است و 77 نفر از کشته‎شدگان نیز از عابران پیاده بودند.

وی نقش دهیاران را در توجیه رانندگان روستا برای کنترل تصادفات حادثه‎ساز مهم خواند و یادآور شد: فرماندهان پلیس ‎راه حوزه استحفاظی به عنوان منابع قابل دسترس برای دهیاران محسوب می‎شوند و خوب است در نقاطی از راه‎های روستایی که منجر به تصادفات جرحی و فوتی می‎شود دهیاران اقدام به کار فرهنگی کنند.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول