اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور لرستان خبر داد

کاهش 19 درصدی تصادفات منجر به فوت در لرستان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: در سه ماهه نخست امسال تصادفات منجر به فوت در لرستان 19 درصد کاهش داشته است.

کاهش 19 درصدی تصادفات منجر به فوت در لرستان

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، پرویز حسینی عصر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد از آغاز طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی حادثه‌خیز به خصوص نبستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان خودرو و عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت در استان خبر داد.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد حوادث و سوانح رانندگی ناشی از توجه نکردن راننده به جلو است یادآور شد: در این طرح با رانندگانی که هنگام رانندگی با تلفن همراه صحبت می‌کنند به شدت برخورد می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان سرعت و سبقت غیر مجاز، توقف دوبله، حرکت در جهت خلاف، عبور از چراغ قرمز و بی‌توجهی به گذرگاه عابر پیاده را از دیگر تخلفاتی ذکر کرد که برخورد با آنها تشدید شده است.

حسینی اولویت نخست پلیس راهور در برخورد با تخلفات حادثه‌ساز را برخورد با موتور سواران متخلفی که به حریم عابر پیاده تجاوز می‌کنند عنوان کرد و گفت: در این طرح جرایم سنگینی برای موتورسواران متخلف در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید به موتورسواران برای استفاده از کلاه ایمنی افزود: با توجه به اینکه در 80 درصد سوانح رانندگی با موتورسیکلت، راکبان موتور از ناحیه سر دچار آسیب جدی می‌شوند، لذا استفاده از کلاه ایمنی از سوی راکبان موتورسیکلت الزامی است.

حسینی در عین حال تصریح کرد: گواهینامه‌هایی که اکنون در اختیار مردم می‌باشد تا زمانی که اعتبار آنها به پایان نرسیده همچنان معتبر بوده و نیازی به مراجعه رانندگان برای تعویض آنها نیست.

وی در ادامه گزارشی از کاهش سوانح رانندگی در سطح شهرهای استان لرستان طی امسال خبر داد و گفت: آمار تصادفات رانندگی منجر به فوت در شهرهای استان لرستان طی سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 19 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان در ادامه از اجرای طرح تغییر گواهینامه‌های رانندگی قدیمی در استان هم‌زمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: ساز و کار لازم برای اجرای این طرح در استان فراهم شده است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول